اردبیل؛

اجرای طرح بازدید همگانی در ۳۰ مرکز فنی و حرفه‌ای اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت:‌ همزمان با سراسر کشور طرح بازدید همگانی در ۳۰ مرکز فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد پورقلی در بررسی اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل اظهار داشت: مهارت است که جوانان جویای کار را به اشتغال می‌رساند و در سایه مهارت شغلهای موجود پایدار می‌ماند و نیروی شاغل در صنایع و صنوف در سایه مهارت است که می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح بازدید همگانی در 30 مرکز استان همزمان با سراسر کشور بیان کرد: هدف از اجرای این طرح معرفی توانمندیها و ظرفیتهای سخت افزاری و نرم افزاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و کارآفرینی بین آحاد جامعه از دیگر اهداف مد نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که در این راستا برنامه‌های مختلفی در طول سال اجرا و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود تا بتوان به اهداف سازمانی دست یافت.

پورقلی با بیان این نکته که امروز دغدغه همه مسئولان نظام اشتغال است، تصریح کرد: امروز با جوانانی روبه‌رو هستیم که از مقاطع مختلف تحصیلی فارغ‌التحصیل شده و دارای دانش کافی، اما فاقد مهارت لازم برای اشتغال هستند که رسالت ما در این حوزه مهارت‌آموزیهای تخصصی به این افراد است تا بتوانند در جامعه نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: با اجرای این طرح می‌توان امیدوار بود که دانش‌آموزان یا دانشجویان در کنار دانش‌اندوزی، مهارت‌آموزی نیز داشته باشند تا در پایان تحصیلات با دو ابزار دانش و مهارت بتوانند شغلی را احراز کنند.

وی اظهار کرد: ما به دنبال ارائه آموزش هدفمند در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هستیم چرا که با توسعه مهارت‌آموزی در جامعه زمینه برای اشتغالزایی و تولید بیشتر فراهم می‌شود که این امر از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.