یاسوج؛

هزینه ی 850 میلیارد ریالی برای طرح‌های راکد کشاورزی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 850میلیارد ریال اعتبار برای طرح های عمرانی و تولیدی راکد حوزه کشاورزی این استان در دولت یازدهم هزینه شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی گفت: این میزان اعتبار از سه سال گذشته تاکنون برای تکمیل 20 طرح عمرانی زیرساخت‌های کشاورزی و 30 واحد تولیدی راکد هزینه شده است.

وی عنوان کرد: پمپاژ آب کشاورزی در مناطق آبلش، مختار، چالموره و چاه تلخ،چاه‌های آهکی روستاهای دیل و آرو و سادات رودشتی و اجرای طرح‌های کانال‌های انتقال آب کشاورزی از مهمترین طرح‌های عمرانی نیمه تمام تکمیل شده در دولت تدبیر و امید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اجرای تأمین آب این طرح‌ها 200 میلیارد ریال و آبیاری آنها 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

گوهرگانی اظهار داشت: از سال 92 تاکنون 30 واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مرغداری، آبزی پروری و صنایع تبدیلی به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت: برای به چرخه تولید بازگرداندن این واحدهای تولیدی 300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون 25 واحد مرغداری و 22 طرح صنایع تبدیلی راکد در این استان وجود دارد که بازگرداندن آنها به چرخه تولید از طریق کارگروه رفع موانع تولید قابل تحقق است.

گوهرگانی از تلاش‌های استاندار و متولیان برای رفع موانع تولیدات کشاورزی قدردانی کرد.

وی همچنین از اجرای طرح توسعه باغ‌ها در 2 هزار و 800 هکتار باغ در این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون خبر داد.

گوهرگانی ابراز کرد: برای اجرای این میزان باغ 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 270 هزار هکتار زمین کشاورزی است که 30 درصد آن آبی است.

27 درصد نیروی کار فعال این استان در بخش کشاورزی کار می‌کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.