یاسوج؛

اجرا شدن پنج طرح زیرساختی گردشگری در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پنج طرح بزرگ اقامتی و تفریحی گردشگری در این استان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمود باقری گفت: ساخت 2 تله‌کابین، یک پارک آبی و 2 هتل پنج و سه ستاره از جمله این طرح‌هاست.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد تصویب و هم اکنون سرمایه گذاران بخش خصوصی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 500 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای این پنج طرح گردشگری در نظر گرفته شده است.

باقری ابراز کرد: با اجرای این طرح‌ها تحول چشمگیری در بهره‌وری از ظرفیت‌های گردشگری این استان ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از تصویب 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل 30 اردوگاه رفاهی تفریحی در مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 30 میلیارد ریال برای تکمیل موزه نیمه تمام و 50 میلیارد ریال اعتبار نیز برای رونق صنایع دستی این استان اختصاص یافته افزود: تکمیل موزه آثار تاریخی و رونق تولیدات صنایع دستی به عنوان زیرساخت‌های صنعت گردشگری مورد توجه دولت یازدهم است.

باقری ابراز داشت: 14 منطقه نمونه گردشگری، 11 روستای هدف گردشگری، 17 اردوگاه رفاهی و چهار کمپینگ اقامتی در کهگیلویه و بویراحمد پذیرای گردشگران است.

وی افزود: 11 فضای اقامتی و پذیرایی با 207 اتاق و 698 تخت در کهگیلویه و بویراحمد به مسافران این استان خدمات رسانی می‌کند.

باقری گفت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 300 تفرجگاه طبیعی، 2 هزار و 600 اثر تاریخی، بیش از 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز، مکانی مناسب برای گردشگران است.

این استان بیش از 700 هزار نفری در جنوب غربی ایران قرار دارد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.