اعلام حمایت صدراعظم آلمان از کلینتون

آنگلا مرکل روز سه‌شنبه حمایتش را از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مرکل با اعلام حمایت از کلینتون گفت مشتاقانه منتظر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است که از امروز، سه‌شنبه در ایالت‌های این کشور آغاز شده است.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با همتای نروژی‌اش در برلین حضور داشت در پاسخ به سوالی درباره اهمیت انتخاب یک رئیس‌جمهور زن برای آمریکا گفت: در این صورت، ما اندکی بیشتر به ایجاد توازن میان زنان و مردان در پست‌های رهبری نزدیک خواهیم شد.

«ارنا سولبرگ»، نخست‌وزیر نروژ گفت: شاید این، برای بسیاری از زنان جوان که خودشان فرصت اثرگذاری بر جامعه را دارند اما سیاست را حیطه مردان می‌دانند هم الهام‌بخش باشد.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز ما با اخباری از روسیه روبرو می شویم که تلاش شده است با توسل به حملات سایبری یا حتی انتشار اطلاعات غلط بر انتخابات سراسری سال آینده آلمان تاثیر گذاشته شود.

مرکل سپس افزود: بنابراین بحث حملات سایبری و انتشار اطلاعات کذب از سوی روسیه می تواند در مبارزات انتخاباتی (ما) نیز نقش آفرین شود. به همین خاطر است که مبارزه با حملات اینترنتی به وظیفه روزانه ما بدل شده است.

گفتنی است واشینگتن نیز کرملین را به اقدامی مشابه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار