بیرجند؛

بازدید نماینده سازمان ملل از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران بیرجند

رئیس دفتر فرعی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در مشهد از دوره های آموزشی در حال اجرا،ویژه اتباع افغانی در مرکز خواهران بیرجند بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛توشیتسوکی کاوائوچی رئیس دفتر فرعی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در مشهد،از دوره های آموزشی در حال اجرا ویژه اتباع افغانی،در مرکز خواهران بیرجند بازدید کرد.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در این بازدید گفت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به پناهندگان، فرصتی برای اثر گذاری بر توسعه فردی آن ها و در نتیجه افزایش خود اتکایی در آن ها است.

حق پرست افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به طور مشترک با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، پروژه مهارت آموزي براي پناهندگان افغان و عراقی را به اجرا در می آورد.

وی گفت: هدف اصلی از اجرای این پروژه ارتقاء سطح مهارت ها و دانش فنی و حرفه ای پناهندگان است تا از این طریق سطح خوداتکایی و معیشت آنان بهبود یابد.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: این دوره ها موجب می شود تا پناهندگان در زمان بازگشت به کشور مبدأ از مهارت ها و دانش لازم برای یافتن شغل مناسب و کارآفرینی برخوردار بوده و در بازسازی و توسعه کشورشان مؤثر واقع شوند.

حق پرست گفت:اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در سال 2016 میلادی با برگزاری حرفه های نازک دوزی زنانه درجه 2، پرده دوزی درجه 1، پیرایشگر موی زنانه،مانتودوز،کیف دوز چرمی،پیرایشگر مردانه درجه 2،کارآفرینی،متعادل ساز چهره زنانه ،سرمه دوز درجه 2، دوزنده چادر و مقنعه ،معرق چرم و ضخیم دوز زنانه،جهت 186 کارآموز زن و مرد افغانی رسالت خود را در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.