بیرجند؛

جذب 1100 نفر در قالب استادکار و هنرآموز در آموزش و پرورش

امسال در آموزش و پرورش، یک‌هزار و 100 نفر در قالب هنرآموز و استادکار جذب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در گردهمایی مدیران هنرستان ها و کارشناسان فنی و حرفه ای و کاردانش با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش، ساماندهی نیروهای انسانی در شاخه‌‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، گفت: در سال گذشته از 5 هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش، 2 هزار نفر در فنی و حرفه‌ای جذب شده‌اند.جذب 1100 نفر در قالب استادکار و هنرآموز در آموزش و پرورش

دکتر حسینی مقدم افزود:امسال نیز از 10 هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش، یک‌هزار و 100 نفر در قالب هنرآموز و استادکار در این مجموعه استخدام و همکاری می‌کنند.

وی گفت:براساس سیاست های کلی کشور، مقام معظم رهبری و شاخص های شورای عالی آموزش و پرورش، در پایان برنامه ی ششم درصد فنی و حرفه ای و کاردانش باید به 48/26صدم درصد برسد که این میزان در سال گذشته 46 درصد بوده است.

مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود : امسال نیز با توجه به انتقال هدایت تحصیلی به پایه نهم، آمار ورود به فنی حرفه ای کاهش چهار درصدی پیدا کرده است.

دکتر حسینی مقدم گفت: بر اساس ظرفیت ، نیاز و زمینه های موجود در استان،رشته های جدید فنی حرفه ای و کاردانش در خراسان جنوبی احداث می شوند و رشته های صنایع دستی و کشاورزی نیز پتانسیل رشد دارند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار