بیرجند؛

رشد 34 درصدی عملکرد آموزشی فنی و حرفه ای

عملکرد آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در هفت ماهه اول سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در نشست خبری صبح امروز گفت: عملکرد آموزشی هفت ماهه اول سال 95 حدود 2 میلیون و 200 نفر ساعت بوده است که نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.رشد 34 درصدی عملکرد آموزشی فنی و حرفه ای

خوشایند افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی کمتر از یک درصد از جمعیت کشور را دارد اما سهم استان از کل عملکرد آموزشی کشور 2/6 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ی آموزش های بخش دولتی در سال 95 ، 38 حرفه آموزشی جدید به آموزش های استان اضافه شده است، گفت: طبق نیاز سنجی هایی که در دو سال گذشته صورت گرفته امسال رشته های جدیدی به آموزش های استان اضافه شده که با استقبال خوب مردم روبه رو بوده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: در هفت ماهه سال 95 در بخش غیر دولتی نیز بیش از 650 هزار نفر ساعت آموزش دیده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/18 درصد افزایش داشته است.

خوشایند با بیان اینکه 148 آموزشگاه آزاد و خصوصی در استان وجود دارد و 14 آموزشگاه نیز در سال 95 تأسیس شده است،گفت: در زمینه ی حوزه های خدمات،صنعت،کشاورزی و فناوری های راهبردی نوین امکان اعطای مجوز تأسیس آموزشگاه وجود دارد.

وی افزود:آزمون های فنی و حرفه ای به دو طریق کتبی و مهارتی انجام می شود که درصد قبولی کارآموزان در هفت ماهه امسال 67 درصد بوده و با توجه به اینکه میانگین کشور در این زمینه 60 درصد است،خراسان جنوبی وضعیت خوبی دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار