اهواز؛

خروج بیش ازیک میلیون زائر اربعین از مرزهای خوزستان

استاندار خوزستان از خروج بیش از یک میلیون 100 هزار زائر از مرزهای استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: با مذاکرات صورت گرفته تا دو روز آینده مهلت ورود زائران از ایران به کشور عراق تمدید شده است و زائران در این فرصت نیز می توانند وارد خاک عراق شوند.

وی افزود: در خصوص عبور اتباع خارجه و ایرانی ها از مرزهای کشورمان هیچگونه مشکلی در ورود و خروج نیست و هر زائری که ویزا قانونی داشته باشد، منعی برای ورود و خروج از کشور ندارد.

شریعتی بیان داشت: تا کنون از دو مرز چذابه و شلمچه  یک میلیون و 100 هزار زائر خارج شده اند و از این دو مرز  380 هزار زائر نیز به کشور بازگشته اند.

وی ادامه داد: پس از روز اربعین با حجم بالای ورودی زائران به کشور مواجه هستیم که باید مدیریت شود؛ در همین راستا در حال برنامه ریزی هستیم تا به زوار خدمات رسانی شود و در برگشت دچار مشکل نشوند و هرجا که لازم شود نیز از اردوگاههای راهیان نور جهت اسکان زائران استفاده می شود.

استاندار خوزستان گفت: در خرمشهر جهت اسکان زائران هیچ مشکلی نداریم؛ ظرفیت اسکان در خرمشهر 100 هزار نفر است. در چذابه کمی مشکل داشتیم که آن را تامین کردیم در سوسنگرد نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: جهت اسکان زوار در شهرها امکانات لازم پیش بینی شده است و خدمات رسانی تا 5 روز بعد از اربعین ادامه دارد. مواکب حتی المقدور به اندازه مورد نیاز باقی خواهند ماند و مواد غذایی نیز به اندازه کافی تهیه شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.