ساری؛

نجات کودک6 ساله از مرگ حتمی

دختر بچه 6 ساله بابلی که به دلیل سهل انگاری سوزن 3 سانتی متری خیاطی را بلعید، با کمک جراحان از مرگ حتمی نجات یافت.

عالمی سخنگوی بیمارستان آیت الله روحانی بابل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ، حادثه زمانی رخ داد که به گفته این کودک، او دور از چشم والدین با سوزن خیاطی مشغول خلال کردن دندان خود بود و در یک لحظه غفلت با نفسی عمیق، سوزن به گلویش پرید، گفت: والدین کودک با مشاهده چرخیدن دخترشان به دور اتاق و بند آمدن نفسش در حالی که حالت خفگی شدید به او دست داده بود، کودک را به این بیمارستان منتقل کردند.

وی افزود: پس از رادیوگرافی قفسه سینه و سی تی اسکن دختر بچه، یک سوزن 3 سانتی متری در قسمت انتهای نای در برونکوس اصلی چپ او مشاهده شد.

سخنگوی بیمارستان روحانی بابل گفت: کودک با تشخیص دکتر راحله مهرآئین رئیس واحد رادیولوژی بیمارستان آیت الله روحانی برای عمل جراحی به بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتقل شد.

عالمی عمل کودک را موفقیت آمیز اعلام کرد و افزود: این کودک هم اکنون با سلامت کامل، از بیمارستان ترخیص شد.

وی با بیان اینکه خفگی در اثر بلع و آسپيراسيون جسم خارجی سومين علت مرگ در كودكان كمتر از یک سال و چهارمين علت مرگ در کودکان سنين 1 تا 6 سالگی است، خس خس کردن، قلقلك در گلو، اختلال بلع، بلع دردناک، تهوع، استفراغ و آبريزش از دهان را از علائم بالينی ورود جسم خارجی در گلو برشمرد.

عالمی از خانواده ها خواست از قرار گرفتن بادام، پسته، فندق، وسايل بازی كوچك و گرد،د دانه تسبيح، دگمه و لوازم خياطی، در اختیار کودکان به ویژه کودکان کمتر از 4 سال خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار