بندرعباس؛

پایان جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی

دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی شب گذشته با معرفی آثار برگزیده در بندرعباس به پایان رسید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، علیرضا درویش نژاد دبیر دهمین جشنواره ملی تئاترکودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی گفت: دراین مراسم با رأی هیئت داوران ، نمایش" زیر گنبد طلا " از استان تهران به نویسندگی و کارگردانی بهاره میرزا پور و "عمو سیبیلو " از استان خراسان رضوی به نویسندگی وکارگردانی مهدی سیم‌ریز در بخش صحنه ای به عنوان آثار برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

وی افزود: هیئت داوران در بخش عروسکی هیچ انتخابی نداشت.

علیرضا درویش نژاد گفت: در بخش تئاتر عروسکی، در طراحی بروشور فاطمه شیرزاد از خراسان رضوی با نمایش "اینجا خانه من است" ، در طراحی صحنه فرشته ابراهیمی از استان خراسان رضوی با نمایش "اینجا خانه من است" برگزیده شدند .

در طراحی و دوخت لباس فرشته ابراهیمی از استان خراسان رضوی با نمایش "اینجا خانه من است" ، در بخش موسیقی آرش قاسمی از استان تهران با نمایش" یکی بود، یکی نبود" ، در بخش عروسک گردانی مرضیه آذر گرداننده عروسک ناز موش در نمایش "مسافر شهر فیروزه " از استان همدان به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

وی افزود: هیئت داوران در بخش های بهترین طراح و ساخت عروسک ، کارگردانی و نمایشنامه عروسکی انتخابی نداشت.

دبیر دهمین جشنواره ملی تئاترکودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی گفت: در بخش تئاتر کودک و نوجوان نیز در بخش بروشور فهیمه غفاری از استان خراسان رضوی با نمایش" عمو سیبیلو " ، در طراحی لباس مصیب داوری از هرمزگان با نمایش "بهار برای بهار نمی آید" ، در طراحی صحنه لیلا بحری از خراسان رضوی نمایش" عمو سیبیلو " ، در موسیقی یاسر شیرزاد از استان تهران با نمایش "زیر گنبد طلا "جناب آقای " در بخش بازیگری خردسال بایار فرج زاده از استان هرمزگان بخاطر بازی در نمایش "پیتزا مخلوط و بی بی دریا "، در بخش بازیگری زن راضیه رفیع زاده از استان تهران به خاطر بازی در نمایش "زیر گنبد طلا " ، در بخش نمایشنامه نویسی بهاره میرزاپور از تهران با نویسندگی نمایش "نمایش زیر گنبد طلا " در کارگردانی بهاره میرزاپور از تهران با نمایش "زیرگنبد طلا" به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

علیرضا درویش نژاد افزود: هیئت داوران در بخش بهترین بازیگر مرد انتخابی نداشت.

در این مراسم معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آثار نمایشی حوزه فرهنگ رضوی به خوبی نماد ها و بخش های متعدد فرهنگ عمومی مانند آداب ، رسوم ، عقاید ، زبان ، باورها دیده شد.

علی مراد خانی مهمترین رویکرد تئاتر رضوی را پرورش و آموزش نیروی انسانی در جامعه دانست و افزود: برای گسترش فرهنگ رضوی و کمک به افزایش کیفیت جشنواره ها باید حمایت ها به گونه ای باشد که رغبت کارگردان ها به تولید آثار فاخر بیشتر شود.

رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نیز در مراسم گفت: آثار تولیدی جشنواره و میزان استقبال مردمی و کیفیت نمایش ها نشان می دهد این رویداد پس از ده سال به بلوغ کامل رسیده است.

سید جواد جعفری افزود: گسترش فرهنگ رضوی یعنی سفارش به نیکی ها و نهی از بدی ها و باید زبان هنر پرهیز از بدی و تبلیغ نیکی ها باشد.

وی گفت: باید بر گسترش معارف فرهنگ رضوی همراه با رویکرد عملی تأکید شود که لازمه آن انجام کارهای پژوهشی و عملی بیشتر است.

دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی ١٣ تا ١٦ آذرماه در فرهنگسرای طوبی و تماشاخانه آفتاب برگزار شد.

در این جشنواره 12 اثر از هرمزگان، خراسان رضوی، همدان، اصفهان و تهران به نمایش در آمد .

دهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی رضوی ضامن آهو از مجموع جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است .

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.