اردبیل؛

تولید سالانه بیش از 600 تن عسل در شهرستان خلخال

مدیرجهاد کشاورزی خلخال از تولید سالانه بیش از 600 تن عسل در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هادی ذبیحی در دوره آموزشی کوتاه مدت پرورش زنبورعسل درجهاد کشاورزی خلخال گفت: این شهرستان با تولید سالانه بیش از600 تن عسل ازقطب های بزرگ تولید عسل استان اردبیل محسوب می شود.

وی افزود: وجود بیش از 210 هزار هکتار مرتع، 43 هزار هکتار مناطق جنگلی و بیش از 41 هزار هکتار مزارعه و باغ در منطقه، این شهرستان را به یکی از مناطق مستعد پرورش زنبورعسل تبدیل کرده است .

به گفته مدیرجهاد کشاورزی خلخال، در حال حاضر خلخال با داشتن بیش از 41 هزار کلونی زنبورعسل، رتبه دوم پرورش زنبورعسل استان را به خود اختصاص داده است.

ذبیحی با بیان اینکه طرح تحقیقاتی انجام یافته در شهرستان خلخال حاکی از وجود دست کم 700 گونه گیاهان دارویی و مرتعی مورد پسند زنبور عسل می باشد، بیان کرد: این تحقیقات برتری عسل تولیدی خلخال را از نظر مرغوبیت نسبت به عسل شمال کشور نشان داده است.
وی اجرای طرح پرورش تجارتی ملکه و اصلاح نژاد زنبورعسل و تاثیر نژادهای پرمحصول و دارای صفات برتر با کمک بخش خصوصی را از برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی درراستای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی برشمرده و بیان کرد: هم اکنون 2هزار نفر در خلخال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پرورش زنبورعسل مشغول به کارمی باشند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سالانه ، عسل ، خلخال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار