اردبیل؛

نخستین فستیوال عکس نارنج در اردبیل برگزار شد

نخستین فستیوال سالانه عکس نارنج با رویکرد شناسایی نقاط قوت و ضعف محیط زیست، گردشگری و آسیبهای اجتماعی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ این فستیوال به مدت یک هفته در استان اردبیل ادامه داشته و با ادامه روند برپایی نمایشگاه عکاسی و کارگاه‌های آموزشی در بخش های فرهنگی، گردشگری و اجتماعی در 27 آذرماه به کار خود پایان خواهد ‌داد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در کارگاه آسیبهای اجتماعی که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: باتوجه به افزایش آمار طلاق در بین خانواده ها در استان اردبیل نیاز است تا دو امر مهم تعامل و تفاهم در کانون خانواده ها نهادینه شود.

شفیع شفیعی افزود: متاسفانه در جوامع امروزی برخی ناملایمات، ایرادات و علایق و سلایق فردی به راحتی در امور خانوادگی دخالت یافته و همین امر نیز باعث افزایش آمار طلاق شده و در نتیجه آسیب های اجتماعی جدی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی دو امر مهم تعامل و تفاهم در بین خانواده ها در جامعه امروزی نقش والدین نقشی پررنگ و عمیق بوده که نیاز است تا والدین بدون هیچ دخالی در مسائل زندگی شخصی فرزندان خود آن ها را با رویکرد مثبت قانع و به سمت تشکیل خانواده ای پرآرمان سوق دهند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد و بیکاری تنها علل اصلی طلاق در جامعه نیست، اظهار کرد: برخی از مردم به این امر باور دارند که علل اصلی طلاق بیکاری و یا اعتیاد است و این در حالی است که آمارهای در دست هیچ یک از این دو موضوع را تایید نمی کند و نیاز است برای رفع این معضل به ریشه و کانون خانواده توجه داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.