مخالفت اسپانیا با برگزاری رفراندوم استقلال کاتالونیا از این کشور

دادگاه قانون اساسی اسپانیا مصوبه پارلمان کاتالونیا در خصوص برگزاری یک رفراندوم درباره جدایی این استان از اسپانیا را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، دادگاه قانون اساسی اسپانیا مصوبه پارلمان کاتالونیا در خصوص برگزاری رفراندوم در سال 2017 برای استقلال این کشور از اسپانیا را به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد این مصوبه مخالف قانون اساسی این کشور است.

براساس این گزارش، این دادگاه هم‌‎چنین به سیاست مداران کاتالونیایی که در تصویب این مصوبه دست داشته‌اند، هشدار داد از اجرای هر اقدامی در جهت نقض این حکم خودداری کنند، زیرا در غیر این‌صورت با عواقب کیفری مواجه می‌شوند.

کاتالونیا، یک استان خودمختار اسپانیا، مدت‌ها است که به دنبال جدایی از این کشور است، اما دولت این کشور همواره درخواست آن برای استقلال را نادیده گرفته است.

این در حالی است که در نوامبر 2014، حدود 80 درصد از ساکنان کاتالونیا که در یک رفراندوم غیر لازم الاجرا در خصوص وضعیت کاتالونیا شرکت کرده بودند، خواستار جدایی آن از اسپانیا شدند، اما مادرید این رفراندوم را مغایر با قانون اساسی این کشور عنوان کرد.

در اواخر سپتامبر نیز "کارلس پوجدمون،" رئیس‌جمهور کاتالونیا متعهد شد در خصوص حصول توافق‌نامه‌ای برای استقلال این استان از اسپانیا تلاش کند.

بلافاصله پس از این وعده، پارلمان کاتالونیا دو مصوبه را تصویب کرد که از دولت این استان خواست در پاییز 2017 رفراندومی در خصوص استقلال کاتالونیا برگزار کند و این اقدام را با مقام‌های دولت اسپانیا هماهنگ کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار