عکس/ وقتی «بانوی انقلاب» به دیدار هم‌رزمِ قدیمی‌اش رفت

در ایامی که این بانوی بزرگ‌وار، فرماندهی سپاه همدان را بر عهده داشت، «حاج حسین همدانی» از فرماندهان پاس‌دارانِ همدانی بود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بانو «طاهره دباغ» (با نام اصلی «مرضیه حدیدچی») به تاریخ 21 خرداد 1318 شمسی در «همدان» متولد شد. وی از سال های جوانی، به صفوف مبارزانِ علیه رژیم طاغوت پیوست و پس از دو بار بازداشت و شکنجه وحشیانه توسط عوامل رژیم پهلوی، در سال 1353 شمسی از کشور خارج شد. عمده‌ی مبارزات او در خارج از کشور، در «سوریه» و «لبنان»، زیر نظر شهید «محمد منتظری» انجام شد. «خانم دباغ» در برپایی یک اردوگاه نظامی در «سوریه» برای آموزش مبارزانِ ضدطاغوت مشارکت داشت و توانست در آشنایی نسل جوانی از ایرانیان مبارز با تاکتیک‌های شبه‌نظامی، نقشی موثر ایفا کند.
این بانوی مجاهد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علاوه بر این که مدتی، فرماندهی «سپاه همدان» را بر عهده گرفت، سه دوره نماینده‌ی مردم «تهران» و «همدان» در «مجلس شورای اسلامی» بود. از دیگر مسئولیت های ایشان می توان به فرماندهی بسیج خواهران کل کشور ، استاد «مدرسه شهید عالی مطهری»، عضویت در شورای مرکزی «جمعیت زنان انقلاب اسلامی»، مدرس واحد معارف اسلامی «دانشگاه علم و صنعت» اشاره کرد.
بانو «مرضیه حدیدچی» صبح روز 28 آبان 1395 شمسی، پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در سن 77 ساله‌گی در بیمارستان «خاتم الانبیاء» تهران درگذشت و پیکرش در صحن «مرقدِ حضرت روح الله» به خاک سپرده شد.
 
آن چه پیش رو دارید، تصویری است از زیارتِ مزارِ سردارِ مدافع حرم، شهید «حاج حسین همدانی» توسط هم رزمِ قدیمی اش، بانو «طاهره دباغ» در گل‌زارِ شهدای «همدان». در ایامی که این بانوی بزرگ‌وار، فرماندهی سپاه همدان را بر عهده داشت، «حاج حسین همدانی» از فرماندهان پاس‌دارانِ همدانی بود.
عکس/ وقتی «بانوی انقلاب» به دیدار هم‌رزمِ قدیمی‌اش رفت 

هدیه به ارواحِ شهید حاج حسین همدانی و بانو انقلاب، مرحوم «طاهره دباغ» صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
منبع:مشرق
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار