وزیر اقتصاد در حاشیه نمایشگاه الکامپ؛

حوزه IT تنها راه حل شفاف سازی در دولت است

علی طیب نیا استفاده از فناوری اطلاعات کمک موثری به‌کارآمدی و شفاف‌سازی بخش دولتی می‌کند که تنها با راه‌حل IT امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی طیب نیا وزیر اقتصاد اقتصاد و دارایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ با اشاره به طراحی یک بستر یکپارچه برای تبادل اطلاعات اقتصادی در این وزارتخانه گفت: استفاده از فناوری اطلاعات کمک موثری به‌کارآمدی و شفاف‌سازی بخش دولتی می‌کند و اصلاح محیط کسب و کار و انجام فعالیت‌های اقتصادی با کمترین هزینه مبادله‌ای ممکن، تنها با راه‌حل IT امکان‌پذیر است، از این‌رو تلاش کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف در ارتباط با اقتصاد، سامانه‌هایی را برای الکترونیکی کردن فعالیت‌ها طراحی کنیم.

وی با اشاره به طرح جامع مالیاتی برای نوین‌سازی سیستم مالیاتی اظهار کرد: از این طریق بسیاری از مبادلات مالی در کشور تسریع و شفاف‌سازی می‌شود، پروژه گمرک نیز از دیگر اقدامات الکترونیکی کردن فعالیت‌های اقتصادی دولت است. طرح گسترده در حال اجرای گمرک که به پیشرفت خوبی رسیده، تمام عملیات گمرکی را به صورت یکپارچه انجام می‌دهد و وصول درآمدهای دولت و وصول حقوق گمرک را امکان‌پذیر می‌کند،‌ همچنین افزایش وصولی‌های دولت، تسهیل و شفاف‌سازی جریان ورود و خروج کالا از کشور و کاهش قاچاق کالا از نتایج این پروژه خواهد بود.
 
طیب نیا تصریح کرد: با پروژه گمرک فرایند ترخیص کالا تسهیل می‌شود و هزینه مبادلاتی برای فعالان اقتصادی به حداقل می‌رسد. وزیر اقتصاد همچنین از طراحی یک بستر یکپارچه برای تبادل اطلاعات اقتصادی در وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: این بستر که در نمایشگاه الکامپ به بازدیدکنندگان معرفی شده به دستگاه‌ها امکان مبادله اطلاعات در یک بستر امن و کارآمد را می‌دهد.

منبع: وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار