رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ازدواج مجدد 500 مددجو کیمته امداد در سه ماهه نخست سال 95/ 48 درصد زنان سرپرست خانوار سالمند هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: طی سه ماهه نخست سال 95، 500 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد، اقدام به ازدواج مجدد کرده اند.

ازدواج مجدد 500 مددجو کیمته امداد در سه ماهه نخست سال 95/ 48 درصد زنان سرپرست خانوار، سالمند هستندفاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: سالمندان تحت حمایت این نهاد دارای بیمه پایه و شهری کمیته امداد و بیمه روستایی وزارت بهداشت هستند، همچنین از سال گذشته نیز این افراد تحت پوشش بیمه حوادث نیز قرار گرفته اند که 7 میلیارد تومان بابت آن هزینه شده است.

وی با اشاره به پرداخت وام 3 میلیون تومانی بلاعوض به زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد دارند، تصریح کرد: 48 درصد زنان سرپرست خانوار سالمند هستند، همچنین 42 هزار نفر از سالمندان زمین‌گیرند و نیاز به پزشک  و پرستار دارند.

رهبر با بیان اینکه در سه ماه نخست سال 95، 500 نفر از زنان تحت پوشش این نهاد اقدام به ازدواج مجدد کرده اند، گفت: این رقم در سال گذشته 3 هزار و 700 نفر بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پایان بیان داشت: بسیاری از سالمندان دچار سوء تغذیه بوده و خطرات محیطی آنان را تهدید می کند، به همین دلیل ایجاد توانمندسازی، اشتغال، تأمین حداقل نیازها و نیز پرداخت کمک معیشت به میزان 50 تا 100 هزار تومان به تعداد افراد خانواده، از جمله اقدامات این نهاد برای سالمندان مددجو است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار