اصفهان؛

جلوگیری از تولید یک میلیون کیسه پلاستیکی در اصفهان

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای از تولید حدود 1 میلیون کیسه پلاستیکی در ماه در اصفهان جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر کشاورز  اظهار کرد: استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای‌ در بازارهای روز کوثر سازمان میادین شهرداری اصفهان از تاریخ 15 شهریور ماه به صورت کامل با حذف کیسه‌های پلاستیکی در کلیه بازارهای صورت پذیرفت.

وی افزود: هدف مجموعه سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری و بهره‌برداران بازارهای روز کوثر از عملی نمودن این اقدام حمایت از محیط زیست و قدم برداشتن در جهت حمایت و حفاظت از حریم سلامت شهروندان و شهر بوده است.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تحقیق انجام شده در خصوص نتایج جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد: طبق بررسی صورت گرفته از تاریخ 15 شهریور ماه 95 تا 30 مهرماه در مدت 45 روز در حدود 573 هزار کیسه پارچه‌ای مورد استفاده قرار گرفته است.

کشاورز ادامه داد: این در حالی است که از تاریخ اول مرداد ماه لغایت پانزده شهریور ماه که هنوز کیسه‌های پلاستیکی در بازارهای روز کوثراستفاده می‌شده است بیش از یک میلیون و 280 هزار قطعه کیسه پلاستیکی در میان همین تعداد مراجعه کننده توزیع شده بود؛ به عبارت دیگر با یک حساب سر انگشتی جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای از تولید حدود یک میلیون کیسه پلاستیکی در ماه در اصفهان جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد کیسه‌های مصرف شده از تاریخ 1 آبان تا 15 آذر به 334 هزار عدد رسیده است که این کاهش چشمگیر نشان از عزم بالای مردم اصفهان در جهت حرکت به سوی شهری بدون پلاستیک دارد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: مقایسه صورت گرفته میان دوره‌های اول و دوم توزیع کیسه‌های پارچه‌ای نشان می‌دهد با توجه به تبلیغات صورت گرفته و فرهنگ بالای مردم اصفهان مبنی بر همراه داشتن سبد کالا و کیسه‌های خرید هنگام مراجعه به بازار مورد توجه قرار گرفته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.