کره جنوبی در صدد ساخت سلاحی لیزری برای سرنگون کردن پهپادهای کره شمالی

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد قصد دارد سلاحی لیزری با قابلیت رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی برای سرنگون کردن آن‌ها بسازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد قصد دارد سلاحی لیزری با قابلیت رهگیری حدود ۳۰۰ هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی بسازد که به گفته مقامات نظامی، ۱۰ فروند از این هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی مجهز به سلاح هستند. 

به گزارش  وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این وزارتخانه کار بر روی سلاحی با فناوری لیزری را آغاز کرده است که قادر خواهد بود هواپیماهای بدون سرنشین کوچک را رهگیری و سرنگون کند. 

این اقدام کره جنوبی در بحبوحه ادعاهای سئول درمورد شناسایی چند هواپیمای بدون سرنشین کره شمالی طی چند سال گذشته در منطقه‌ای بین دو کره انجام می‌شود. 

هواپیماهای بدون سرنشین کوچک موضوعی نگران‌کننده برای کره جنوبی است؛ زیرا رهگیری آن‌ها دشوار است. 

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در پیامی به مناسبت سال نو میلادی اعلام کرد کشورش به زودی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما آزمایش خواهد کرد که می‌تواند به خاک آمریکا نیز برسد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۴۰ ۱۸ دی ۱۳۹۵
کره ایها هم افتادن جون هم چه جوری همدیگرو میشناسن وقتی میرن تو کشورجنوبی وشمالی وسخته ها شکل همن .درهمن فکر کنم مشخص نمیشه .
آخرین اخبار