نماینده دشتستان در مجلس:

همدلی بین مسؤولان استانی راه را برای رفع مشکلات هموار می‌کند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم که با حفظ آرامش و همدلی بین مسؤولان استانی راه را برای رفع مشکلات هموار کنیم.

همدلی بین مسؤولان استانی راه را برای رفع مشکلات هموار می‌کند
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدباقر سعادت در خصوص اتفاقات سفر نوبخت در بوشهر اظهار داشت: در اینروزها و هفته‌ها شاهد حضور وزرا و مسؤولین کشوری در استان هستیم که این حضور می‌تواند منشاء خیر و برکت در استان باشد.

وی با بیان اینکه تصمیمات سفر این مقامات می‌تواند راه‌گشای مشکلات استان بوشهر باشد افزود: باید تلاش کنیم که با حفظ آرامش و همدلی بین مسئولین استانی راه را برای رفع مشکلات هموار کنیم.

نماینده مردم دشتستان بیان کرد: اتفاقی که در پایان سفر نوبخت در پاویون فرودگاه بوشهر روی‌ داد می‌توانست با نشان دادن قدری انعطاف توسط نیروهای حفاظت فرودگاه اتفاق نیفتد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق رخ داده در پایان سفر دکتر نوبخت در پاویون فرودگاه بوشهر عنوان کرد: در این ماه‌ها که شاهد سفرهای معاونین رئیس جمهور و وزرا به استان هستیم، باید هم شأن نمایندگان مجلس در هنگام این سفرها و بازدیدها و هم آرامش و فضای وحدت استان حفظ شود.

سعادت بیان کرد: در این سفر بهتر بود عوامل فرودگاه، حرمت نماینده را نگه داشته و انعطاف بیشتری از خود نشان می دادند؛ هر چند ممانعت از ورود خودروی نماینده به قسمت پاویون فرودگاه، قانونی است اما نمایندگان مورد وثوق و امین حکومت هستند و سختگیری‌ها در بازرسی وسایل در گیت ورودی هنگام ورود به فرودگاه و همچنین منع ورود خودروی نمایندگان به گیت فرودگاه چندان ضرورت و موضوعیتی ندارد و نگرانی بوجود آمده از این بابت نیز، قابل درک بود.

وی اظهار داشت: بهتر بود در آن شرایط، پرسنل زحمتکش حفاظت، در اجرای مقررات داخلی خودشان انعطاف نشان می دادند تا هم سبب ناراحتی نماینده محترم مردم نشود و هم اینکه باعث بروز گلایه‌مندی‌های بعدی ایشان خطاب به استاندار در حضور نوبخت نمی‌شد و سفری که شروع تا پایان آن، به خوبی به همراه تصمیمات عالی پیش رفته بود، دچار مسأله حاشیه‌ای و تکدر خاطر میهمانان و حضار نشود.

وی در خصوص افزایش بودجه استان در سال ٩٦ اظهار داشت: حدود دو هفته پیش، به دلیل سابقه همکاری قبلی بین اینجانب با نوبخت دیدار و گفت‌وگویی دوستانه با ایشان داشتم که در این دیدار، مطالبات استان در خصوص بودجه 96 را با وی در میان گذاشتم.

وی افزود: در این دیدار، ضمن تشکر از نوبخت و مجموعه دولت به خاطر افزایش حدود 9.5 درصدی کل بودجه استان بوشهر در لایحه بودجه سال 96 نسبت به سال 95، با برشمردن جایگاه، اهمیت و درآمدهای استان بوشهر در توسعه کشور، مطالبات و انتظارات مردم، نمایندگان و مسؤولین استان را با وی در میان گذاشتم.

نمایده دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردم تا بودجه استان که در یکی از سه منابع تأمین بودجه که قانون استفاده متوازن از امکانات کشور است، با کاهش و عدم افزایش مواجه شده است را بازنگری کنند.

وی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز ضمن تأکید بر افزایش 9.5 درصدی مجموع بودجه استان بوشهر، همان‌طور که توقع بود و انتظار می رفت، برای افزایش و اصلاح بودجه قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در مورد استان بوشهر،موافقت کرد و با این تصمیم ایشان، شاهد افزایش بیشتر اعتبارات استان در سال 96، و بیش از 9.5 درصد فعلی خواهیم بود.

سعادت با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان بوشهر، اظهار داشت: در این سفر شاهد تصمیمات بودجه‌ای خوبی برای استان بوشهر و دشتستان بودیم، از جمله اینکه با صدور مجوز کمیسیون 215 قانون برنامه پنجم توسعه برای پروژه جاده پل نمازگاه به بخش ارم موافقت شد که با صدور مجوز کمیسیون مذکور، این پروژه مهم در قانون بودجه دارای ردیف مستقل ملی خواهد شد و از تامین اعتبار برای ادامه کار و تکمیل آن، اطمینان حاصل می‌شود.

وی افزود: نوبخت به درخواست مشترک اینجانب، استاندار بوشهر و نماینده مردم دشتی و تنگستان، با صدور مجوز و ابلاغ کمیسیون ماده 215 برای بزرگراه اهرم به برازجان و لحاظ این پرو‍ژه ذیل ردیف ملی بودجه کریدور جنوبی موافقت کرد.

سعادت خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجموع با تخصیص اعتبار به 17 پروژه در شهرستان دشتستان موافقت و در همه موارد دستورات لازم را صادر کرد.

نماینده دشتستان در مجلس اظهار داشت: از جمله طرح‌های مهمی که در این سفر پس از مدت‌ها کار کارشناسی و پیگیری به سرانجام رسید، طرح نجات نخلستان دشتستان بود و با اجرای آن و اختصاص 1680 هزار میلیارد ریال اعتبار ظرف 10 سال، به عنوان مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موافقت اصولی کرد. این طرح، شامل تأمین اعتبار برای احداث سد دالکی، انتقال آب با لوله و آبیاری نوین از 6 ردیف ملی بودجه‌ای است.   

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.