اصلاح و تکمیل واحدهای تصفیه پساب فاضلاب پتروشیمی‌ها

اصلاح و تکمیل واحدهای تصفیه پساب فاضلاب پتروشیمی‌ها در منطقه عسلویه استان بوشهر در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از ابتدای امسال اصلاح و تکمیل واحدهای تصفیه پساب فاضلاب پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی در حجم وسیعی کلید خورده و تحت نظارت سازمان منطقه ویژه در حال اجراست. 

مهدی یوسفی  با بیان اینکه امسال تمرکز بر صیانت از محیط زیست، نظارت و کنترل بر خروجی و تصفیه پساب فاضلاب پتروشیمی و پالایشگاه‌های منطقه تشدید شده است افزود: براساس یک برنامه مدون سه ساله در فاز اول، خروجی پساب واحدهای صنعتی بزرگ منطقه به دریا با جدیت کنترل و نظارت می‌شود و این طرح تا بهبود پساب فاضلاب‌ها در منطقه ادامه دارد.

وی گفت: به منظور پایش کیفیت هوای منطقه 20 پارامتر کیفی موثر تعیین و تدوین شده و به طور مداوم کیفیت هوای منطقه توسط یک  مرکز  هواشناسی کنترل و پایش می‌شود. 

یوسفی افزود: ایجاد انبار مکانیزه 120هزار تنی گوگرد، آلودگی ناشی از گوگرد در منطقه تا 90 درصد کاهش یافته است. همچنین درسال‌های اخیر حدود 80  درصد از میزان فلرینگده  فاز اول پارس جنوبی منطقه کاهش یافته که از این میزان 44  درصد پارسال رخ داده است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.