جلوداریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امکانات رسانه‌ای شاعران دلیل زایش شعر خوب نیست

برای فهم این مسئله که شاعران جوان تا چه حد در جذب مخاطب موفق بوده‌اند، امکانات کافی نیست.

سارا جلوداریان، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ابزارهای لازم برای موفقیت شاعران جوان گفت: در زمان‌های گذشته تنها رسانه برای معرفی شعرا، روزنامه‌ها و مطبوعات مکتوب بودند اما این روزها با وجود سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی و ... راه برای معرفی شاعران جوان هموارتر شده است.
 
وی افزود: با این وجود، تمام امکانات رسانه‌ای که در جامعه امروز برای شاعران وجود دارد، نمی تواند دلیل زایش شعر خوب باشد. شعر متعالی با گذشت زمان بیشتر ماندگاری خود را نشان می‌دهد. مطالعه بهترین ابزار شاعر برای ارتقای کیفیت اثرش است. ابزاری جهانی و تاثیرگذار. رسانه های دیگر تنها می تواند کمک جانبی یک شاعر باشد. اما وجه اصلی برای وی مطالعه، مطالعه و مطالعه است. 

جلوداریان اظهار داشت: خداوند به هرکسی به یک میزان شاعرانگی می بخشد و هرکس باید اندازه خودش از خودش طلب کند. شاعر در کنار مطالعه باید به این توجه داشته باشد که خداوند چقدر از زیبایی های هنری اش را به وی بخشیده است. 

جلوداریان ادامه داد: اگر بخواهیم آنچه به شاعر در ارتقای کیفیت شعر و جذب مخاطب  کمک می کند را در چند قسم بیان کنیم؛ شاعرانگی، میزان بخشش و عطای الهی در راس آن قرار دارد. اینکه فرد فی النفسه چقدر شاعر محسوب می‌شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار