لهستان خواهان حمایت مرکل از انجام اصلاحات در اتحادیه اروپا است

لهستان قصد دارد در اصلاحات اتحادیه اروپا، از حمایت آلمان برخوردار باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز شنبه، "بئاتا شدوو" – نخست وزیر لهستان – اعلام کرد کشورش قصد دارد آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – را در سفری که وی در ماه جاری میلادی به ورشو خواهد داشت، متقاعد کند از ایده‌های این کشور در اصلاحات اتحادیه اروپا حمایت کند.

دولت جدید لهستان، تحت حاکمیت حزب محافظه‌کار "قانون و عدالت" است که مخالف اتحادیه اروپا نیز هست. مقامات دولت لهستان معتقدند نهادهای اصلی اتحادیه اروپا در بروکسل قدرتی بیش از حد دارند. این مقامات قصد دارند با لابی‌گری، اصلاحاتی را در اتحادیه اروپا ایجاد کنند که نقش دولت‌ها و پارلمان‌های داخلی کشورهای قاره سبز را تقویت کند.

شدوو گفت در سفر آینده صدراعظم آلمان به لهستان – که دومین سفر وی به این کشور پس از رای آوردن همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد بود – قصد دارد با وی درباره تاثیر برکسیت بر دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز مسائل مربوط به امنیت و اصلاحات گفتگو کند.

وی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفت: "در واقع من موافقم که این سفر مهمی خواهد بود. خصوصا در شرایط حاضر که اتحادیه اروپا در حال تغییر است و نیاز به اصلاحات حس می‌شود."

وی افزود: "لهستان و آلمان قطعا دو کشوری خواهند بود که مقدمات برای اعمال تغییرات در اتحادیه اروپا را مهیا خواهند کرد. ما خواهان اصلاحات هستیم و من امیدوارم صدراعظم آلمان نیز متقاعد شود که اتحادیه اروپا به این اصلاحات نیاز دارد."

تاریخ سفر مرکل به لهستان اعلام نشده است. با این‌حال، شدوو گفت این سفر در اوایل ماه فوریه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار