معاون وزیر نفت:

بهره‌برداری دارای اهمیت بسیار زیادی است

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: بهره‌برداری دارای اهمیت بسیار زیادی است ولی متاسفانه در کشور ما این امر به درستی انجام نشده است.

بهره‌برداری دارای اهمیت بسیار زیادی است.
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حبیب‌الله بی‌طرف در آیین افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر در منطقه ویژه پارس با اشاره به اینکه ابتکار این در سال 75 مطرح شده است، اظهار داشت: شرایط آن زمان این امر را تاکید می‌کرد و امروز سازمان منطقه ویژه پارس رشد یافته است.

وی گفت: مدیریت منطقه ویژه پارس در به نتیجه رساندن طرح‌ها، نقش تأثیرگذاری دارد و کسی نمی‌تواند این موضوع را نفی کند.

بی‌طرف با اشاره به اینکه تیم مدیریت منطقه ویژه پارس جوان و پر انرژی است گفت: این تیم دارای فکر و ایده‌های نو هستند که این امر می‌تواند در توسعه منطقه نقش موثری ایفا کند.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با تاکید بر اینکه اجرای پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای نیاز شرکت‌های ما است، اظهار داشت: وقتی که گزارش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ را می‌بینیم، رقم‌های بالایی را در پژوهش صرف کرده‌اند که متاسفانه در ایران در مقایسه با آن شرکت ها رقم بودجه های پژوهشی بسیار پایین است و با اینکه بهره‌برداری دارای اهمیت بسیار زیادی است ولی متاسفانه در کشور ما این امر به درستی انجام نشده است.

بی‌طرف با اشاره به اینکه بهره‌برداری صحیح، بهره‌وری را افزایش می‌دهد، افزود: بهره‌برداری یک نظام علمی و بلندمدت است. صنایع باید رویکردی بنیادین در حوزه بهره‌برداری داشته باشند و رویکرد علمی و بنیادین را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.