بوشهر:

افتتاح ۴ پروژه با حضور معاون وزیر نفت

چهار پروژه در منطقه ویژه پارس با حضور معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت،افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۴ پروژه با حضور معاون وزیر نفت
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در آیینی با حضور حبیب‌الله بی‌طرف معاون وزیر نفت، نیروگاه فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس، هلی‌پورت و آشیانه هلی‌کوپتری فرودگاه، سامانه اطلاعات مکانی منطقه‌ویژه‌پارس و میدان خلیج‌فارس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در مورد اهمیت سامانه اطلاعات مکانی در منطقه اظهار داشت: این سامانه امکان ذخیره‌سازی، بازیابی، بهنگام‌سازی، پردازش، تحلیل، مدل‌سازی، ارائه و نمایش اطلاعات مکان مرجع منطقه ویژه پارس را فراهم می‌کند.

مهدی یوسفی افزود: نیروگاه فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس در زمینی به مساحت حدود یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع و زیربنای ۹۰۰ متر مربع در شمال‌شرقی فرودگاه اجرا شده است.

یوسفی با اشاره به افتتاح هلی‌پورت و آشیانه هلی‌کوپتری فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بیان کرد: احداث پورت هلی‌کوپتری به منظور ایجاد پایگاه هلی‌کوپتری در منطقه ویژه پارس اجرا شده که در راستای افزایش خدمات‌رسانی به صنعت نفت انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: ایجاد این زیرساخت باعث ساماندهی ایاب و ذهاب کارکنان به مناطق عملیاتی و ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در منطقه می‌شود که از اهداف صنعت نفت و پدافند غیرعامل است.

همچنین میدان خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور معاون وزیر نفت، با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال افتتاح شد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.