قاضی پور در صحن علنی:

آقای آخوندی! وابستگان شما در وزرات‌خانه چندین شرکت دارند/ از خدا نمی‌ترسید، بیت‌المال را بین خودتان تقسیم می‌کنید؟

نماینده مردم ارومیه گفت: آقای آخوندی! افراد درجه یک وابسته به شما در وزارت خانه همگی چندین شرکت دارند شرکت توسعه طرح‌ها و سهامی خاص همگی جز خانواده شما هستند.

قاضی پور
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه که به عنوان یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی در صحن علنی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: دولت در اینجا دکان و بازار باز کرده و مردم را سرگرم کرده است، این استیضاح نه سیاسی است و نه به خاطر تصادف قطار تهران مشهد.

 وی افزود: آقای آخوندی! مجلس قانون تصویب کرد و دولت گفت نباید از بازنشستگان استفاده کرد اما شما چند صد بازنشسته در مشاغل سنگین قرار داه‌اید، شما قبل از وزیر بودن تولید ثروت می‌کردید و ما از این بابت از شما گلایه نداریم اما شما لیست انبار خود را به قوه قضاییه تحویل داده‌اید یا خیر؟ من از انبار شرکت‌های شما ایراد نمی‌گیرم اما وقتی که وزیر شدید هرچه به ظاهر از آن شرکت‌ها بیرون آمد توسط اعضای خانواده دوستان انجام شده است.

 قاضی پور نصریح کرد: بعد از اینکه شما وزیر شدید ریحانه رسولی، سید محمد صدر هاشمی، اصغر فخری کاشانی به طور مستقیم یا توسط دستور شما در کارهای عملیاتی استفاده شدند. عملکرد آقای فخری کاشانی در بانک مرکزی یادتان رفته است؟ ایشان با شما شریک بودند بدون اینکه از شرکت استعفا بدهند و در تاریخ 26 بهمن 1392 به عنوان رئیس هماهنگی طرح‌های وزارت‌خانه منصوب شد و به ایشان حکم مشاور دادید و این فرد تاکنون چندین شرکت تأسیس کرده است.

نماینده مردم ارومیه خاطر نشان کرد: آقای علوی، وزیر اطلاعات چرا به این موضوعات برخورد نکرده‌اید هم اکنون که برای دفاع از وزیر به مجلس آمده‌اید به تخلفاتش نیز رسیدگی کنید قانون منع دخالت کارکنان دولت در معاملات دولتی درباره ایشان صدق نمی‌کند؟ افراد درجه یک وابسته به شما در وزارت خانه همگی چندین شرکت دارند شرکت توسعه طرح‌ها و سهامی خاص همگی جز خانواده شما هستند در کمیسیون گفتید که فرزند شما شرکتی ندارد آقای لاریجانی این اسامی شرکت‌های فرزند آقای آخوندی است ایشان در 7 مهرماه امسال چندین شرکت زیرساخت افتتاح کردند تمامی این شرکت‌ها به نام محمد هادی احمد آخوندی با کد ملی 00321646 ثبت شده است.

وی اظهار داشت: این فرد در تمامی حوزه‌های هوایی، زمینی، ریلی، هواشناسی، کشتیرانی و ... قرارداد بسته است حداقل به جای این همه تشکیل شرکت‌های اقتصادی یک کارخانه تولیدی می‌زدید تا تعدادی کارگر مشغول به کار شوند و اگر انشاءالله امروز رأی نیاوردید حتما یک کارخانه خوب احداث کنید تا یک یادگاری از شما به ملت باشد البته فکر نمی‌کنم شرکت‌های شما این اجازه را بدهند. 

قاضی‌پور گفت: در خیابان قیطریه نبش جهانتاب بنیاد مسکن به چه کسی منزل داده است؟ به کدامیک از افراد منزل 3 میلیاردی داده‌اید؟ شما از خدا نمی‌ترسید بیت‌المال را بین خودتان تقسیم می‌کنید. آقای آخوندی رئیس بنادر شما 19 هزار یورو برای مأموریت 11 روزه به خارج از کشور گرفت و تاکنون پس نداده فرد دیگری فقط 220 میلیون تومان دریافت کرده است آیا ایشان مارکوپولو است؟ می‌گویند ساختمان بنادر درسال 89 از سازمان مصادره خریداری شده به آدرس مدرس شمالی بزرگراه صدر بعد از تقاطع کلاهدوز خیابان ناصر کوچه فرهنگ پلاک 12 با مبلغ 600 میلیون بازسازی و شما دفتر کار خارج از وزارت‌خانه خود و منزل دوم خود کرده‌اید اما قانونا این منزل باید در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی قرار بگیرد، آدرس را گفتم تا مردم از این به بعد این مکان را زیر ذره بین خود ببرند.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: شما قرارداد 50 میلیارد تومان با شرکت نگین سبز خاورمیانه وابسته به صندوق کارکنان بنادر بسته‌اید در حقیقت این صندوق حیات خلوت شماست که شما اجناسی را  از طریق این شرکت وارد می‌کنید بیمه البرز کرده و 50 درصد هزینه را می‌پردازید و 50 درصد باقیمانده را اشخاص می‌برند آقای صدرنژاد 600 میلیون تومان به عنوان مدیرکل تأمین نگهداری بنادر چه حکمی دارد؟ قرارداد اولیه 1389 شرکت خاتم با شرکت‌های خارجی برای 48 دستگاه تزانزیت 107 میلیون دلار بوده اما به علت تحریم لغو شد، این مبالغ چه شد؟

وی ادامه داد: سهل‌انگاری هواشناسی باعث شده که میلیاردها تومان به کشاورزان عزیز مازندران و گیلان خسارت وارد شود محصولات کیوی آنها یخ زد و دور ریختند چرا با هواشناسی برخورد نکردید حالا با این مشکلات شما به دنبال خرید خارجی رفته‌اید چرا از خدا نمی‌ترسید پول مردم را به جیب دشمنان واریز می‌کنید به اندازه 10 سال آینده قیر خریده‌اید، 100 هزار تن از هندوستان 150 هزار تن از چین و 135 هزار تن از ترکیه خریده‌اید سوزن نیز همینطور آیا در اراک و مشهد همین سوزن تولید نمی‌شود.

قاضی‌پور تاکید کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان محروم و فارس که زیرساخت‌ها از بین رفت شما چه کاری انجام دادید؟ در سازمان زمین و مسکن 21 هزار و 770 هکتار زمین دولتی سندش به نام شما است حدود 120 هزار میلیارد تومان بدهی مسکن مهر دارید برنامه شما برای این موارد چیست؟ آقای عظیمیان که چندین شرکت دارد آیا این خلاف قوانین نیست چرا وزیر اطلاعات رسیدگی نمی‌کند چرا این افراد شرکت‌های خود را واگذار نکرده‌اند؟ مقام معظم رهبری چندین سال قبل فرمودند، اراضی شمال شهر تهران سازماندهی کنید شما چه اقداماتی انجام دادید حتی یک کارگروهی تشکیل شد اما چه نتایجی داشت؟ طبق اصل 31 انبوه سازی شما موظف به احداث مسکن ارزان برای روستاییان و کارگران هستید ولی در مدت مدیریت شما چه اقداماتی انجام شد حتی یک واحد ساختمان احداث نکردید. 

وی در پایان اظهار داشت: اگر این مطالبی که گفتم راست است باید وزیر محاکمه شود چرا پول سازمان نظام مهندسی در بانک شهر بلوکه شد 40 میلیارد تومان پول بی‌پدر و مادر متعلق به شرکت توسعه متوازن ایران بود، 40 میلیارد در نزد شمال پول نیست نورالدین علی آبادی که معاونت توسعه بنادر دریانوردی شما را دارد قرارداد 5 میلیارد و 700 میلیون تومان منعقد کرده چرا با این افراد برخورد نمی‌کنید؟ شما با خرید لوکوموتیو و واگن باعث ضرر 600 میلیارد تومانی به تولید داخل شده‌اید در ایران فقط شرکت ماموت می‌تواند فعالیت کند علت این امر چیست؟ در تصادف جاده‌ای ایران در سال، 16 تا 32 هزار نفر کشته می‌شوند از خدا بترسید و برای جان مردم ارزش قائل باشید.
 
انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7
۱۲:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
درود درود درود درود
یاشاسین عمرت زیاد .
آخرین اخبار