پایان مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال

مثلث تهرانی‌ها به نیمه‌نهایی رفتند/ پلی‌آف هم خالی از حاشیه نبود!

مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال برگزار شد و 4 تیم به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا كردند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان ایران، گرامیداشت شهدای منا،‌ 13 بهمن ماه با معرفی 8 تیم برتر و راهیابی این تیم‌ها به پلی آف به پایان رسید. جایی كه 8 تیم پیكان، بانك سرمایه، سایپا، شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز، خاتم اردكان، كاله آمل و صالحین ورامین توانستند جواز حضور در پلی‌آف را گرفته و نبرد خود را به صورت 2 از 3 آغاز كنند. 

**صعود كهشكانی‌ها با عبور از تبریز

تیم بانك سرمایه كه به عنوان صدرنشین این مسابقات راهی پلی‌‌آف شده بود، باید در این مرحله به مصاف تیم شهرداری تبریز می‌رفت. تبریزی‌ها نخستین بازی خود را در تهران برگزار كردند و نمایش خوبی هم مقابل بانك سرمایه ارائه دادند اما در پایان و در حالی كه بازی به ست پنجم كشیده شد با حساب 3 بر 2 مغلوب میزبان خود شدند.

 این دیدار خالی از تنش و حاشیه نبود، استفاده از ویدئو چك كه در برخی ست‌ها از آن استفاده شده بود و در برخی ست‌های دیگر امكان استفاده از آن فراهم نبود با اعتراض شدید از سوی بازیكنان و كادر فنی دو تیم به خصوص تبریزی‌ها همراه بود. این اعتراضات تا جایی پیش رفت كه عادل بناكار، سرمربی تیم تبریز به دلیل شرایط بد داوری تصمیم داشت تیمش را از زمین بیرون بكشد كه با وساطت ناظر مسابقه این موضوع ختم به خیر شد.

 بانك سرمایه در بازی دوم باید راهی تبریز می‌شد و برای رسیدن به نیمه‌نهایی به یك پیروزی نیاز داشت. تبریزی‌ها هم در تلاش بودند بانك سرمایه را شگست دهند تا شانس خود برای رسیدن به جمع چهار تیم را در تهران بار دیگر داشته باشند. بانك سرمایه اما در تبریز توانست میزبان خود را با حساب 3 بر صفر مغلوب كرده و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا كند.

مثلث تهرانی‌ها به نیمه‌نهایی رفتند / پلی‌آف هم خالی از حاشیه نبود!

مصطفی كارخانه، سرمربی تیم بانك سرمایه بعد از راهیابی تیمش به نیمه‌نهایی مسابقات به باشگاه خبرنگاران گفت: «تیم ما از همان ابتدا تنها یك هدف داشت و آن هم كسب عنوان قهرمانی مسابقات است. ما مقابل تیم تبریز كار آسانی نداشتیم اما این را هم می‌دانستیم كه باید از سد این تیم عبور كنیم. تبریزی‌ها در تهران خیلی بهتر از تبریز كار كردند و اصلا بعید نبود در تهران مغلوب این تیم شویم. اما بازیكنان من با انگیزه بودند و بدون شك برای قهرمانی تمام تلاش خود را می‌كنند. ما از ابتدا قدرتمندانه آغاز كردیم و تا رسیدن به سكوی قهرمانی با همین قدرت پیش می‌رویم.»

** صعود ساده پیكان پایتخت‌نشین

تیم والیبال پیكان تهران در مرحله دوره‌ای رقابت‌های لیگ برتر والیبال به مقام دوم رسید و به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شد. شاگردان پیمان اكبری در مرحله نخست پلی‌آف تیم خاتم اردكان را پیش روی خود می‌دیدند و باید مقابل این تیم دو پیروزی به دست می‌آوردند تا به جمع 4 تیم برتر راه پیدا كنند. پیكان دیدار نخست خود مقابل خاتم اردكان را در خانه والیبال برگزار كرد و 3 بر یك به پیروزی رسید. در بازی دوم دو تیم كه به میزبانی اردكان برگزار شده بود، باز هم پیكانی‌ها به همان نتیجه 3 بر یك پیروز شدند و با كسب دو پیروزی به جمع 4 تیم نهایی راه پید كردند. 

مثلث تهرانی‌ها به نیمه‌نهایی رفتند / پلی‌آف هم خالی از حاشیه نبود!

پیمان اكبری سرمربی تیم والیبال پیكان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: «نمی‌توانم بگویم خاتم اردكان تیم آسانی بود. ما در این 2 مسابقه به راحتی حریف خود را شكست ندادیم و در دقایق زیادی از مسابقه از تیم خاتم عقب افتادیم. مرحله نیمه نهایی قطعا شرایط سخت‌تری خواهد داشت ما باید با تیم ارومیه‌ای برای رسیدن به فینال بجنگیم كه از هواداران پرشوری بهره‌مند است و این كار را برای ما سخت می‌كند.»

** سایپا هم راهی نیمه‌نهایی شد

تیم والیبال سایپا كه این فصل با تغییرات گسترده در كادر فنی و حضور مسعود آرمات روی نیمكت مربیگری خود امیدهای زیادی برای كسب موفقیت داشت، توانسته بود در مرحلهدوره‌ای نمایش خوبی از خود ارائه دهد. نارنجی‌پوشان پایتخت فارغ از نتیجه، والیبال زیبایی بازی می‌كردند و اكثر مسابقاتشان به ست پنجم كشیده می‌شد.

شاگردان مسعود آرمات كه به عنوان تیم چهارم از مرحله دوره‌ای به پلی‌آف رسیده بودند تیم صالحین ورامین را برای رسیدن به نیمه‌نهایی پیش روی خود می‌دیدند. دیدار رفت دو تیم در خانه والیبال با پیروزی 3 بر یك سایپا تمام شد و در بازی برگشت كه ورامینی‌ها میزبانی آن را بر عهده داشتند 3 بر صفر صالحین به پیروزی رسید تا تیم راه یافته به نیمه‌نهایی از بین دو تیم سایپا و صالحین در بازی سوم دو تیم مشخص شود. دیداری كه به میزبانی خانه والیبال برگزار شد و در نهایت سایپا توانست 3 بر 2 برنده شده و به جمع چهار تیم نهایی راه پیدا كند.

دیدار دو تیم سایپا و صالحین در تهران با درگیری‌های متعدد بین دو تیم همراه بود و تماشاگران حاضر در سالن بارها شاهد اعتراضات گسترده به داوران و میز منشی و جدال‌های زیر تور بازیكنان دو تیم بودند. تیم صالحین ورامین كه از همان ابتدا با شرایط سختی در لیگ باقی مانده بود و با مشكلات عدیده روبه رو بود در نهایت با شكست مقابل سایپا شانس رسیدن به نیمه نهایی را از دست داد.

مثلث تهرانی‌ها به نیمه‌نهایی رفتند / پلی‌آف هم خالی از حاشیه نبود!

مسعود آرمات، سرمربی تیم والیبال سایپا كه توانست به همراه تیم به نیمه نهایی راه پیدا كند، به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: « همه چیز برای تیم ما از ابتدای لیگ خوب پیش رفت. در آغاز مرحله پلی آف ما باید با تیم صالحین دیدار می‌كردیم كه این اصلا كار آسانی نبود. متاسفانه در بازی دوم اتفاقاتی در ورامین افتاد که حساسیت این بازی را بسیار زیاد کرد. در آنجا شیشه رختکن را شکستند و نارنجک به زمین پرتاب کردند. ما نیز 3 بر صفر در آن بازی مغلوب شدیم ولی به تماشاگران ادای احترام کردیم و شکست خود را پذیرفتیم.اما در تهران انگیزه زیادی داشتیم و توانستیم برنده مسابقه شویم و با كسب 2 پیروزی از این 3 مسابقه راهی نیمه نهایی شویم. به بازیكنانم برای این نمایش خوب و تلاشی كه داشتند خسته نباشید می‌گویم»

**ارومیه و دشواری جدال با جوانان كاله

تیم شهرداری ارومیه در نیم فصل نخست مرحله دوره‌ای لیگ برتر والیبال و زمانی كه تراویسا را روی نیمكت خود داشت نتایج خوبی كسب نكرد. در پایان نیم فصل اول و در حالی كه شهرداری ارومیه جایگاه خوبی در جدول مسابقات نداشت، تراویسا هم بار سفر بست و تیم شهرداری ارومیه را به دلیل عدم پرداخت مطالباتش ترك كرد. آن روز كمتر كسی پیش‌بینی می‌كرد كه ارومیه‌ای‌ها بتوانند

در پایان دوره مقدماتی به عنوان تیم سوم راهی پلی آف شوند. با این حال ارومیه توانست با حضور عباس برقی روی نیمكت مربیگری نتایج خوبی كسب كند و در مرحله پلی‌آف حریف كاله آمل شد. آملی‌ها از 3 دیداری كه مقابل شهرداری ارومیه برگزار كردند موفق به كسب یك پیروزی شدند و 2 دیدار را به حریفشان واگذار كردند. اتفاقی كه منجر شد تیم كاله با وجود شایستگی‌های فراوان از دور مسابقات كنار برود.

 شهرداری ارومیه در هر دو دیداری كه میزبان بود كاله را شكست داد اما در آمل مغلوب تیم جوان بهروز عطایی شد.

مثلث تهرانی‌ها به نیمه‌نهایی رفتند / پلی‌آف هم خالی از حاشیه نبود!

عباس برقی، سرمربی تیم شهرداری ارومیه بعد از رسیدن تیمش به نیمه نهایی لیگ برتر، به باشگاه خبرنگاران گفت:‌« تیم ما با بدشانسی‌های زیادی روبه‌رو شد و از همان ابتدا مجبور بود با عوامل متعدد و مشكلات مختلف دست و پنجه نرم كند. بعد از رفتن تراویسا همه تصور می‌كردند امیدی به تیم شهرداری ارومیه نمی‌توان داشت اما ما هم قسم شده بودیم كه كوتاهی نكنیم. حمایت هواداران در روزهای سخت منجر شد خود را شرمنده آن‌ها بدانیم و تلاش كنیم محبت و لطف و حمایت‌های آن‌ها را جبران كنیم. خوشحالم كه توانستیم به جمع 4 تیم برتر مسابقات برسیم. البته نباید از خوب بودن تیم كاله گذشت. شاگردان بهروز عطایی واقعا خوب كار كردند و ما به سختی آن‌ها را شكست دادیم.»

با این تفاسیر در نهایت 4 تیم بانك سرمایه، پیكان تهران، شهرداری ارومیه و سایپا موفق شدند به نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر راه پیدا كنند و برای رسیدن به فینال بر اساس برنامه زیر با هم به رقابت بپردازند.

دو تیم شهرداری ارومیه و پیكان مقابل هم دیدار خواهند كرد و بانك سرمایه و سایپا هم برای رسیدن به فینال با هم رقابت می‌كنند.

** برنامه مرحله نیمه‌نهایی مسابقات لیگ برتر والیبال مردان به شرح زیر است:

چهارشنبه (4 اسفند)

پیكان تهران – شهرداری ارومیه (ساعت 15)

بانك سرمایه – سایپا تهران (ساعت 17)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار