سمنان؛

ثبت نام بیش از 2700 داوطلب انتخابات در استان

این آمار پس از جمع‌بندی نهایی آمار داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان که امروز انجام شد به‌دست‌آمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛
سعید متقی دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: این آمار پس از جمع‌بندی نهایی آمار داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان که امروز انجام شد به‌دست‌آمده است.

سعید متقی افزود: از این تعداد 201 نفر داوطلب زن و 2 هزار و 505 نفر نیز داوطلب مرد حضور در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان‌اند.

وی پیش‌ازاین و در پایان مهلت نام‌نویسی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ساعات ابتدایی بامداد امروز از نام‌نویسی 2 هزار و 697 نفر از استان سمنان در این انتخابات خبر داده بود.

متقی البته تأکید کرده بود که احتمال ثبت موقت تعدادی از کاندیداهای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در سامانه انتخابات وجود دارد و آمار 2 هزار و 697 نفری قطعی نیست و آمار نهایی منتشر می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اضافه کرد: بر این اساس در آخرین روز از مهلت نام‌نویسی انتخابات شوراها در استان سمنان یک هزار و 178 نفر با حضور در ستادهای انتخابات 24 گانه شهرستان‌ها و بخش‌های استان سمنان داوطلب حضور در این انتخابات شدند.

متقی با اشاره به آمار تفکیکی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای استان سمنان بیان کرد: 650 نفر از این افراد داوطلب حضور در انتخابات شهرها شده و 2 هزار و 56 نفر نیز برای حضور در انتخابات روستاهای استان سمنان داوطلب شدند.
 
وی با اشاره به اینکه 202 نفر از این داوطلبان کمتر از 30 سال و 17 نفر از آنان نیز بیشتر از 75 سال سن دارند تصریح کرد: پیرمرد 87 ساله که داوطلب حضور در انتخابات شورای اسلامی روستای گرماب پایین از منطقه بیارجمند شاهرود شده است، مسن‌ترین داوطلب این انتخابات محسوب می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان تصریح کرد: از میان شهرستان‌های استان سمنان شاهرود با 748 نفر بیشترین سهم و سرخه با 111 نفر کمترین سهم را در تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان دارد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.