استقرار 50 هزار افسر پلیس در فرانسه در روز انتخابات ریاست جمهوری

وزیر کشور فرانسه از تلاش برای حفظ امنیت کشور در روز انتخابات ریاست جمهوری با استقرار 50 هزار افسر پلیس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "ماتیاس فکل"، وزیر کشور فرانسه روز گذشته اعلام کرد بیش از 50 هزار افسر پلیس برای حفظ امنیت کشور در روز انتخابات ریاست جمهوری آماده خدمت هستند. نیروهای ارتش هم که در عملیات "سنتینل" حاضر هستند در این روز در بخشهای مختلف کشور مستقر خواهند بود.

وی در ادامه افزود: "از نظر امنیتی هیچ خطری کشور را تهدید نمی کند. بیش از 50 هزار افسر پلیس در این روز آماده خدمت رسانی هستند."

عملیات سنتینل در فرانسه به دنبال حملات تروریستی ماه ژانویه سال 2015 در منطقه "ایل-دو-فرانس" راه اندازی شد. در این حملات که از سوی سه مهاجم انجام شده بود، 17 نفر کشته و 22 نفر زخمی شدند.

نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل سال جاری میلادی (3 اردیبهشت 96) برگزار می شود. دور دوم انتخابات نیز بین دو نفر اول در 7 مه سال جاری میلادی (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

"فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور کنونی فرانسه از حزب سوسیالیست با وجود اینکه واجد شرایط شرکت در انتخابات بود، بخاطر کاهش محبوبیت برای انتخابات مجدد نامزد نشد. رئیس جمهور فرانسه بر پایه اصل 7 قانون اساسی این کشور در یک انتخابات دو مرحله ای برای مدت 5 سال انتخاب میشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار