شینزو آبه: از موضع آمریکا در قبال کره شمالی حمایت می‌کنیم

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد توکیو از موضع خصمانه آمریکا علیه کره شمالی حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در نشست نمایندگان پارلمان این کشور گفت توکیو موضع آمریکا را در خصوص کره شمالی تایید می‌کند.

وی  روز دوشنبه در نشست پارلمان این کشور گفت: ما موضع آمریکا را در قبال کره شمالی تایید می کنیم و برای پذیرش آوارگان در صورت وقوع جنگ و تنش در شبه جزیره کره خود را آماده می‌کنیم.

نخست وزیر ژاپن گفت کره شمالی در مراسم نظامی اخیر با نمایش قدرت نظامی خود هفت نوع از موشک‌های بالستیک خود را از جمله یک مدل جدید این موشک ها به نمایش گذاشت. کره شمالی همچنین تلاش کرد که موشک جدیدی را هم آزمایش کند. بسیار اهمیت دارد که از طریق کانال های دیپلماتیک صلح را حفظ و تقویت کنیم؛ اما گفتگو برای گفتگو هم قابل قبول نیست. به همین علت ناچار هستیم که کره شمالی را تحت فشار قرار دهیم تا با جدیت بیشتری در مذاکرات شرکت کند.

شینزو آبه گفت دولت ترامپ تاکید کرده است که صبر راهبردی آن در برابر کره شمالی ممکن است به پایان برسد و برای مقابله با کره شمالی همه گزینه ها را در قبال آن بر روی میز حفظ می کند. وی گفت دولت ژاپن این موضع دولت آمریکا را تایید می‌کند.

کره شمالی روز شنبه در صد و پنجمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ بنیان‌گذار این کشور یک موشک دوربرد جدید را آزمایش کرد. آمریکا هشدار داده است که صبر راهبردی این کشور در قبال کره شمالی به پایان رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار