جرمی کوربین: اگر نخست‌وزیر شوم حملات هوایی به سوریه را متوقف می‌کنم/ بهبود مناسبات با روسیه به نفع صلح جهانی است

رئیس حزب کارگر انگلیس اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات دستور تعلیق حملات هوایی در سوریه را صادر می‌کند.

جرمی کوربین: اگر نخست‌وزیر شوم حملات هوایی به سوریه را متوقف می‌کنم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس به عنوان حزب اصلی مخالف دولت روز یکشنبه گفت در صورتی که در انتخابات هشت ژوئن به عنوان نخست وزیر انتخاب شود احتمالا مشارکت کشورش را در حملات هوایی در سوریه به حال تعلیق در خواهد آورد. 

کوربین که براساس نظرسنجی ها حزب وی 20 درصد از حزب حاکم محافظه کار عقب است در سخنانی ضمن طرح مواضع خود درباره مسائل مهم امنیتی و سیاست خارجی گفت با استفاده از تسلیحات هسته ای مخالف است و در صورت پیروزی در انتخابات، در مسئله بازدارندگی هسته ای کشورش بازبینی خواهد کرد. 

محافظه کاران نیز به شدت به این اظهارات وی تاختند و گفتند کوربین تهدیدی برای امنیت ملی انگلیس است  و از این رو «تداوم نخست‌وزیری ترزا می» بهترین گزینه منطقی به شمار می رود. 

کوربین همچنین در این مصاحبه تلویزیونی به اندرو مار مجری بی بی سی گفت: «تنها راه حل در سوریه ، راه سیاسی است. دوست دارم بگویم گوش کنید باید مردم را سریعا دور میز جمع کنید و یکی از راه های تحقق این امر، تعلیق احتمالی حملات هوایی است.» 

رهبر حزب کارگر انگلیس همچنین خواستار بهبود مناسبات با روسیه شد و گفت: چنین کاری به نفح صلح و امنیت جهانی خواهد بود.

کوربین افزود: فکر می‌کنم باید روندی برای غیرنظامی کردن مرز میان کشورهای عضو ناتو و روسیه آغاز شود، اگر نیروهای ناتو را کمی دورتر از مرز روسیه نگه ‌داریم احتمال ورود به جنگ سرد جدید با روسیه از بین می رود.

وی از سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا به عنوان زمینه های مناسب برای گفتگو و بهبود مناسبات با روسیه نیز نام برد.

ترزا می گفته است با هدف جلب حمایت از طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را داده است . نظرسنجی ها نشان می دهد حزب وی با برخورداری از 50 درصد حمایت مردمی در نظرسنجی ها، به پیروزی قاطعی دست خواهد یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۵۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
ترامپ هم از این غلطها کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
کجای کاری داداش شما شهروند درجه دو امریکا و زیر دستید از خودتون اختیاری ندارید تصمیمات رو در اسرائیل می گیرند داداش اینقدر دروغ به خورد انگلیشها نده
آخرین اخبار