هشدار به کاربران شبکه های اجتماعی؛ دوربین‌های اینترنتی در خطر هک

معمولا دوربین‌های اینترنتی با انتخاب کلمات عبور ثابت و غیرقابل تغییر عرضه می شوند.

توهین بی‌سابقه مجری به ساحت امام رضا (ع) در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عرضه این دوربین ها به شکل گفته شده کار را برای هکرها بسیار آسان کرده است. آنها با دسترسی به کلمات عبور می توانند کنترل آنها را به صورت دائم در دست بگیرند و اقدام به سرقت اطلاعات خصوصی افراد کنند.

یکی از طعمه های جذاب هکرها با 18 مورد آسیب پذیری دوربین های چینی Foscam  است که در برابر نفوذ از راه دور آسیب پذیر هستند. فایل های ویدئویی ذخیره شده در این دوربین ها به راحتی قابل بارگذاری است.
 
گفتنی است؛ علیرغم هشدار به این شرکت در ماه های گذشته هنوز مشکلات آنها برطرف نشده است.
 
قابل ذکر است؛ دوربین های برند Opticam i5 HD هم از این ایراد مستثنی نبوده اند؛به طوریکه دوربین های هک شده  می توانند در قالب یک شبکه بوت نت برای اجرای حملات اینترنتی هم به کار گرفته شوند.

با انتخاب آرشیو، تصویر یا ویدیوی مورد نظر به یک گالری خصوصی که صرفاً خودتان قادر به دیدن آن هستید انتقال داده شده و پس از آن بر اساس تاریخ مرتب می شوند.
 
گفتنی است؛ قابلیت آرشیو احتمالاً می تواند برای افرادی که خواهان حفظ یک تم مشخص در تصاویر پروفایل شان هستند کاربردی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوطالب رئیسی
۱۲:۴۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
درود بر نظام مقدس جمهوری اسلامی
آخرین اخبار