بازداشت یک بریتانیایی به اتهام هک شرکت دویچه تلکوم آلمان

یک انگلیسی در فرودگاه لندن به اتهام شروع یک حمله سایبری به شرکت دویچه تلکوم آلمان و بهم ریختن حساب کاربری یک میلیون خانوار آلمانی دستگیر شد.

بازداشت یک بریتانیایی به اتهام هک شرکت دویچه تلکوم آلمان
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پلیس فدرال آلمان و دادستان در بیانیه‌ای گفتند: این فرد 29 ساله که روز چهارشنبه هفته پیش توسط ماموران آژانس جرایم ملی بریتانیا (NCA) با حکم جلب اروپایی و موضوع اتهام هک بازداشت شد.

آنها گفتند: این متهم انگلیسی بازداشت شده در تلاش بوده تا در یک مورد خیلی مهم و جدی اقدام به خرابکاری کند.
در اواخر ماه فوریه حدود یک میلیون از 20 میلیون مشتری دویچه تلکوم قادر به اتصال به شبکه خود نبودند؛ متهم دستگیر شده به مسئولان این شرکت گفت: هدف حمله، هک روترهای خانگی و ایجاد اختلال در آنها  در ساعت طولانی بوده است.

سخنگوی NCA گفت: دستگیری در فرودگاه لوتون لندن به درخواست پلیس آلمان انجام گرفته اما به فرد مظنون هم اعلام شده است که در ارتباط با جرم وی به طور مجزا در انگلستان نیز رسیدگی خواهد شد.

دادستان فدرال آلمان گفت: ما در حال حاضر به دنبال تحویل گرفتن مظنون از بریتانیا هستیم و اگر وی مقصر شناخته شود به مدت 10 سال در آلمان زندانی خواهد بود.

ترس سایبری

پلیس آلمان در بیانیه خود گفت: هدف از حمله به شرکت دویچه تلکوم، آلوده کردن رایانه کاربران بوسیله "بات نت" توسط متهم با -- شبکه‌ای از وب و نرم افزارهای مخرب دستکاری شده -- بوده است.

در بیانیه اضافه شده که مظنون اعلام کرده، ارائه بات نت برای فروش بر روی وب عمیق بوده است.

شرکت دویچه تلکوم توانایی دفع حمله به وسیله مشورت با مشتریان و قطع روترها و راه اندازی مجدد آنها پس از بروزرسانی نرم افزار را داشته است.

نگرانی زیاد در مورد تحریک برای اعتصابات سراسری و امنیت سایبری در آلمان باعث شده است تا مقامات در مورد امکان حملات آنلاین پیش از انتخابات عمومی در ماه سپتامبر هشدار دهند.

کشور آلمان در حال حاضر قربانی حملات مکرر هکرها در سال‌های اخیر بوده است.

ماه گذشته، چندین حزب سیاسی ادعا کردند که با ایمیل‌های جعلی از مقر ناتو مورد هدف قرار گرفته‌اند که در واقع آن ایمیل‌ها شامل یک لینک از نرم افزار جاسوسی بوده که بر روی کامپیوتر قربانی نصب می‌شدند.

در سال 2015، هکرها، پارلمان مجلس عوام آلمان را در یک حمله مورد هدف قرار دادند که سرویس‌های امنیتی روسیه را مقصر اصلی آن حمله دانستند.

آلمان نیز از تاثیر افشاء اسناد به دست آمده توسط هکرها در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا ابراز نگرانی می‌کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اواخر سال گذشته گفت: در حال حاضر حملات سایبری از سمت روسیه رواج یافته، پس دولت و مردم آلمان باید به عنوان "بخشی از زندگی روزمره"  مقابله با آن را یاد بگیرند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کلاهبرداری ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار