یاسوج؛

تخصیص هفت دهم درصد درآمد یارانه ها به حوزه ورزش

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص هفت دهم درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به حوزه ورزش کشور مهمترین برنامه حمایتی در این بخش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در نشست خبری در یاسوج اظهار داشت که یکی از چالش های اساسی حوزه فرهنگ در کشور آنست که هنوز چشم انداز روشنی از این مقوله مهم در آینده جامعه وجود ندارد.

وی نبود یک متولی خاص، موازی کاری، سطحی نگری ها و وادادگی را از دیگر چالش ها و آسیب های جدی فراروی مقوله فرهنگ در کشور دانست و تصریح کرد: بسیاری از طرح ها و لوایح و برنامه های اجرایی از سوی دولت ها و مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون در حوزه فرهنگ کارساز نبوده است.

وی، بررسی چندین طرح و لایحه در حوزه فرهنگ از جمله نظام جامع رسانه ای، بررسی طرح تنقیح قوانین حوزه ورزش، طرح جمعیت و تعالی خانواده و طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را از مهمترین برنامه های در دست اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ذکر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد که نمایندگان مجلس فروردین سال جاری با یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت کردند.

این طرح دارای یک ماده واحده و 2 تبصره است که در ماده واحده آن آمده است: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تمامی اختیارات و وظایفی که سازمان مذکور به سبب قوانین و مقررات دارا است به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تبدیل می شود. 

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به طرح جامع نظام رسانه ای نیز گفت که با توجه به رشد رسانه‌ها و تغییر و تحولات صورت گرفته در فضای مجازی نیاز به بازنگری کلی در قانون رسانه احساس می‌شود تا متناسب با پیشرفت ها و تکنولوژی های جدید که در رسانه به کار گرفته می‌شود قانون گذاری لازم نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به تخصیص افزون بر 100 میلیارد ریال برای فعالیت های قرآنی در سطح کشور در بودجه سال جاری نیز گفت که این میزان به هیچ وجه جوابگوی نیازها و اجرای مطلوب و در خور شان برنامه های معنوی و قرآنی نیست.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.