یاسوج؛

اعضای شورای فرهنگ عمومی خواستار رعایت قانون تبلیغات انتخاباتی شدند

اعضای شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه خواستار رعایت قوانین تبلیغات انتخاباتی شورای شهر از سوی نامزدها و برخورد قاطع با تخلفات احتمالی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع فرهنگ انتخاباتی در دفتر امام جمعه دهدشت با حضور مسئولان برگزار شد. 

در این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به اینکه انتخابات شورا در این شهرستان یک پدیده متفاوت است گفت: مسائل قومی و قبیله‌ای معضل بزرگ انتخابات شورا است. 

سید ایرج کاظمی جو تبلیغات زود هنگام شوراها را نوعی قانون شکنی دانست و اظهار داشت: برخورد قاطع از سوی مجریان انتخابات ضروری است. 

امام جمعه دهدشت نیز با اشاره به اینکه شهرستان کهگیلویه در بسیاری از حوزه‌ها دچار مشکل است گفت: شورای فرهنگ عمومی تسلیم برخی از معضلات اجتماعی شده است. 

حجت الاسلام سید نصیر حسینی افزود: مشکلات اجتماعی موجود ناشی از کم کاری مسئولان شورای فرهنگ عمومی است. 

وی انتخابات را یک مساله حیاتی دانست و اظهار کرد: انتخابات پیشانی نظام است و حضور پرشور مردم در انتخابات پشتوانه محکمی برای نظام اسلامی خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ انتخابات در سطح شهرستان واژه‌ای نامفهوم است تصریح کرد: تبلیغات زود هنگام شوراها و بداخلاقی‌ها نشان دهنده این است که فرهنگ انتخابات هنوز مشکلاتی دارد. 

امام جمعه دهدشت وظیفه شورای فرهنگ عمومی در این راستا را بسیار مهم دانست و افزود: باید مسئولان زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند. 

فرماندار کهگیلویه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ثبات و توسعه کشور به انتخابات بستگی دارد گفت: مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باعث بیمه شدن نظام در مقابل تهدیدهای دشمنان خواهد شد. 

علی پوزش اضافه کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تشویق مردم به انتخاب افراد آگاه و لایق دارند. 

پوزش با اشاره به اینکه انتخابات شورا به‌صورت مکانیزه برگزار می‌شود افزود: استفاده از امکانات دولتی در انتخابات، غیرقانونی است و با تخلفات برخورد جدی خواهد شد. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به ظرفیت نخبگان در انتخابات و نقش آن‌ها در انتخاب افراد اصلح گفت: برای ارتقای فرهنگ انتخابات باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد. 

سید محمد حسینی طلب اضافه کرد: باید با تدابیر لازم با تخلفات انتخاباتی نامزدها برخورد شود. 

رئیس دادگستری کهگیلویه با اشاره به اینکه فرهنگ انتخابات به عنوان یک پدیده اجتماعی نقش مهمی در نهادینه کردن دموکراسی دارد گفت: مسئولان باید در این زمینه فرهنگسازی کنند. 

مجید کرمی با اشاره به اینکه در انتخابات دور گذشته شورا، با متخلفان برخورد شد تصریح کرد: باید با تبلیغات زودهنگام شوراها با جدیت بیشتری برخورد شود. 

کرمی اظهار کرد: قوه قضائیه آمادگی کامل برای برخورد با تخلفات انتخاباتی شوراها را دارد. 

پنجمین انتخابات شورا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار خواهد شد. 

شهرستان کهگیلویه با 132 هزار نفر جمعیت به مرکزیت شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

151 نامزد انتخابات شورای اسلامی این شهرستان در هیات‌های اجرایی و شورای نظارت تأیید صلاحیت شدند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.