اردبیل؛

خانه دار شدن 40 هزار خانوار اردبیلی/پرونده مسکن مهر کی بسته می شود؟

پروژه مسکن مهر اردبیل با تمام مشکلات ریز و درشت پیش رو در سالی که گذشت در راستای تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی موفق عمل کرد که در همین رابطه بیش از 31 خانوار در استان خانه دار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پروژه مسکن مهر که یک پروژه عظیم مردمی به منظور ایجاد رفاه و آسایش در بین آحاد مردمی از طبقات محروم و ضعیف جامعه است از چندین سال گذشته عملیات اجرایی خود را آغاز و تا به امروز با تمام کم و کاستیها و مشکلات پیش رو توانسته در استان اردبیل بیش از 39 هزار و 300 خانوار را خانه دار کند.

خانه دار شدن 40 هزار خانوار اردبیلی/پرونده مسکن مهر کی بسته می شود؟

با اختصاص اعتبارات کلان و مورد نیاز، تامین زیرساختهای لازم برای سکونت در شهرکهای مسکن مهر و ارائه تسهیلات به مردم برای تحویل و در نهایت اخذ این واحدها از جمله اقداماتی بود که در سال 95، سالی که پشت سر گذاشتیم در راستای تکمیل و تحویل مساکن مهر در اردبیل انجام گرفت و رضایت خاطر بیشتر متقاضیان را نیز در پی داشت.

پروژه مسکن مهر برای نخستین بار در ابتدای دولت نهم در کشور مطرح شد که این پروژه تا خردادماه 92 بسیار خوب پیش رفت اما از سال 92 به بعد و تا حال یک سری مشکلات ریز و درشت در مسیر تکمیل و تحویل و حتی بعد از تحویل به متقاضیان این پروژه قرار گرفت که این امر هم اکنون در کنار رضایت برخی شهروندان بسیاری از مردم را نیز گلایه مند کرده است.

اما دراین میان نباید غافل ماند از اینکه از آغاز سال 86 تا به اکنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در مناطق مختلف کشور آماده ساخت بودند که از این تعداد نیز یک میلیون و 930 هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان داده شده که سهم استان اردبیل از این تعداد مسکن مهر احداث 48 هزار واحد بوده که تاکنون 46 هزار و 500 واحد به بهره برداری رسیده است.

خانه دار شدن 40 هزار خانوار اردبیلی/پرونده مسکن مهر کی بسته می شود؟

1700 میلیارد تومان سهم مسکن مهر اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: تاکنون خوشبختانه به اهتمام دولت به پروژه مسکن مهر بیش از یک هزار و 700 میلیارد تومان به راه‌اندازی، تکمیل و تحویل این پروژه به متقاضیان مسکن ارائه شده است که این میزان در مقایسه با سهم اعتبارات مسکن مهر سایر استانها 2 درصد بیشتر است.

محبوب حیدری با اشاره به اینکه سهم استان از مسکن مهر در شهرهای بالای 25 درصد هزار نفر جمعیت اردبیل شامل بیش از 41 هزار واحد است، افزود: خوشبختانه از این تعداد توانسته‌ ایم با اهتمام دولت 39 هزار و 300 واحد را به اتمام رسانده و به متقاضیان تحویل دهیم.

وی اظهار داشت: امید می رود با تخصیص و تزریق اعتبارات کلان دولت به پروژه مسکن مهر اردبیل از این پس نیز بتوانیم در سه ماهه نخست امسال تمامی واحدهایی که مشکلاتی اعم از معارضی و یا تکمیل و ساخت دارند را به اتمام رسانده و به متقاضیان مسکن ارائه دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با اشاره به برخی مشکلات رفاهی، تفریحی، و آموزشی و خدماتی در شهرکهای مسکن مهر در راستای رفع این مشکلات که به تبع در صورت عدم برطرف کردن آنها مشکلات و خسارات دیگری را به بار می ‌آورند از مسئولان خواست تا با اهتمام و اتحاد جدی در سریعترین زمان ممکن برای حل این مشکلات پیشگام باشند.

خانه دار شدن 40 هزار خانوار اردبیلی/پرونده مسکن مهر کی بسته می شود؟

وضعیت نامعلوم بیش از 2000 واحد

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل بیان کرد: تاکنون وضعیت تکمیل و اتمام 2 هزار و 24 واحد مسکن مهر در اردبیل نامشخث بوده که عملیات اجرایی تمامی این واحدها آغاز اما هم اکنون به حالت نیمه تمام رها شده است.

محبوب حیدری افزود: از این تعداد واحد یک هزار و 35 واحد قرار بود تا پایان سال تکمیل شود که در همین زمینه بیش از 980 واحد مشکل معارض داشتند و از این تعداد 648 واحد مربوط به مرکز استان، 260 واحد در شهرستان مشگین‌ شهر و 81 واحد نیز در شهرستان گرمی واقع شده که متاسفانه تا به اکنون از این واحدها رفع معارض نشده است.

وی با اذعان به کمبود بودجه برای تامین زیرساختهای مسکن مهر در اردبیل تصریح کرد: در حال‌ حاضر تنها مشکل مسکن مهر اردبیل تامین زیرساختهای لازم برای ساکنین این شهرکهاست که متاسفانه دولت در سال گذشته قول مساعد برای تخصیص بیش از 4 میلیارد تومان را به همین منظور داده بود که متاسفانه همین امر نیز محقق نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی در مورد احداث مدرسه و مسجد در مسکن های مهر استان تصریح کرد:‌ براساس برنامه‌ ریزیهای انجام شده 14 باب مدرسه و مسجد شامل 7 مدرسه و 7 مسجد در شهرکهای مسکن مهر اردبیل احداث می شود که از این تعداد 6 مسجد و 4 مدرسه به بهره‌ برداری رسیده و سایر مدارس و مساجد نیز در حال تکمیل و آماده ‌سازی برای بهره‌ برداری هستند.

یکی از ساکنان شهرک مسکن مهر در رابطه با مشکلات مطرح دراین شهرکها می گوید: هنوز با گذشت چندین سال از آغاز عملیات اجرایی و احداث مسکن مهر در اردبیل گذشته ولی هنوز هم که هنوز است کوچه و خیابان اصلی ما که به مرکز شهر منتهی می شود آسفالت نشده است.

این بانوی جوان بیان می کند: ما نه تنها در خارج از خانه و در کوچه و خیابان بلکه در داخل خانه نیز با مشکلات عدیده ای رو به رو هستیم که اگر واقعا مسئولان به فکر این پروژه عظیم مردمی هستند و به خیال خودشان تا به اکنون به فکر رفع و رجوع مشکلات ما مردم بوده اند چرا پس ما باید با این همه مشکلات مواجه باشیم؟

وی با اشاره به نبود امکانات و زیرساختهای لازم برای سکونت در شهرکهای مسکن مهر ادامه می دهد: فرزند 9 ساله من به دلیل نبود مدرسه در شهرک خودمان هر روز مجبور به طی مسافتی طولانی تا مرکز شهر است تا به موقع سرکلاس درس حاضر شود و علاوه بر این در شیفت صبح نیز باید وقتی که هوا نیمه تاریک است از خانه خارج شود و این امر واقعا برای ما نگران کننده است.

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر اردبیل با ابراز نگرانی از وضعیت آب شرب این شهرک می گوید: آب شرب شهرک مسکن مهر که در حال حاضر ما نزدیک به 2 اسل است که در آن ساکن هستیم در وضعیت بدی به سر می برد که علاوه بر آن این آب بسیار بوی نامطبوعی دارد.

وی با بیان اینکه از مسئولان تقاضا داریم تا در حل مشکلاتی همچون آسفالت معابر، آب شرب و آبادانی اطراف شهرکها اهتمام داشته باشند افزود: قبل از تحویل گرفتن واحد خود نگران خانه بودیم اما هم اکنون نگرانی هایمان دوچندان شده است و نیاز است تا مسئولان به جد پیگیر مشکلات شهرکهای مسکن مهر اردبیل باشند.

خانه دار شدن 40 هزار خانوار اردبیلی/پرونده مسکن مهر کی بسته می شود؟

احداث 7 باب مدرسه و مسجد در شهرکهای مهر اردبیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با اختصاص اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان 7 باب مدرسه در شهرکهای مسکن مهر اولویت دار به منظور رفع مشکلات آموزشی احداث می شود.

جعفر فهیمی تصریح کرد: در حال ‌حاضر بیش از 9 هزار دانش‌ آموز در مسکن مهر اردبیل زندگی می‌ کنند که متاسفانه فضاهای آموزشی این مساکن باتوجه به این آمار دانش‌ آموزان کافی نبوده و نیاز است بیش از 290 کلاس درس دیگر نیز برای کفاف این تعداد محصل در این مناطق راه‌ اندازی شود.

وی ادامه داد: خیرین استان اردبیل نیز همانند همیشه در این امرمهم و خیرخواهانه پیشگام بودند و 2 مدرسه در همین شهرکهای مسکن مهر اردبیل توسط خیرین در حال احداث می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل پیگیری ساخت مدرسه و گسترش فضاهای علمی و آموزشی در شهرکهای مساکن مهر شهرهای اردبیل را نیز از پروژه های اولویت دار در خصوص تکمیل و تجهیز هرچه سریع شهرکها به تمامی خدمات رفاهی، آموزشی، خدماتی، بهداشتی و سایر خدمات خرد و کلان را مهم برشمرد و بر تعامل بین نهادها و ارگانهای مختلف استانی و شهری از جمله فرمانداریها تاکید کرد.

خانه دار شدن 40 هزار خانوار اردبیلی/پرونده مسکن مهر کی بسته می شود؟

پرونده مسکن مهر کی بسته می‌ شود؟

باتوجه به اینکه پروژه مسکن مهر از اوایل سال 87 در استان اردبیل کلید خورده است اما هم اکنون باگذشت نزدیک به 10 سال این پروژه با تمام معایب و محسنات خود همچنان ادامه دارد و شاید سوال اینکه پرونده مسکن مهر کی بسته می شود ذهن بیشتر مردم اردبیل را به خود درگیر کرده باشد و این دقیقا همان سوال ما از مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل بود.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت پرونده مسکن مهر در اردبیل گفت: باتوجه به اینکه عملیات اجرایی و اتمام مسکن مهر اردبیل تا حال به طول انجامیده اما در همین راستا با تکمیل واحدهای آماده تحویل امی می رود تا سه نخست امسال پرونده مسکن مهر به صورت کامل در اردبیل بسته شود.

حیدری با اذعان به پیشرفت قابل توجه پروژه مسکن مهر در استان اردبیل نسبت به سایر استانها در کشور، افزود: من قول می دهم که به زودی جشن اختتامیه مسکن مهر به عنوان دومین استان برتر در این حوزه در استان اردبیل برگزار شود.

وی با ابراز امیدواری از مشخص شدن تکلیف 2 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر در مناطق مختلف استان اظهار داشت: بعد از تکمیل و تحویل این تعداد واحد در استان و بسته شدن پرونده ساخت مسکن مهر به صورت تمام و کمال باید به سراغ حل مشکلات و رفع زیرساخت ‌هایی رفت که در مسکن مهر جزو ضرورت ‌ها و اقدامات اساسی به شمار می‌ رود و عدم رفع این مشکلات در بسیاری از موارد ممکن است حتی مشکلات امنیتی نیز در استان ایجاد کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.