مهمترین عناوین اقتصادی امروز چهارم خرداد ماه؛

بلاتکلیفی خرید 13 دستگاه X-Ray / تورم 9.8 درصدی در اردیبهشت ماه / حداقل و حداکثر نرخ زعفران در آستانه ماه رمضان

حداقل و حداکثر نرخ زعفران در آستانه ماه رمضان، تجهیز تمامی پایانه‌های مرزی به دستگاه‌های ایکس ری کامیونی و امضا قرارداد توتال تا یک ماه آینده از مهمترین عناوین اقتصادی امروز بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهم ترین عناوین اخبار اقتصادی امروز به شرح ذیل است:

 
اعضای کشور های عضو اوپک بر سر تمدید توافق ماه نوامبر این سازمان مبنی بر کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای تولید نفت در بازه زمانی 9 ماه به توافق رسیدند.

کیسه‌های گشاد برای طالبان زیبایی/ قیمت زولبیا و بامیه و برنج افزایش یافت / 30 ساله‌ها پُرجمعیت‌ترین گروه سنی کشور

 
معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تمامی پایانه‌های مرزی به فناوری‌های روز از جمله نصب دستگاه‌های ایکس ری کامیونی با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا تجهیز شده اند.


 
وزیر نفت گفت: قرارداد با توتال برای توسعه فاز ۱۱ گاز پارس جنوبی تا یک ماه آینده امضاء می‌شود.


 
نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت:در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و حداکثر ۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان است.

کیسه‌های گشاد برای طالبان زیبایی/ قیمت زولبیا و بامیه و برنج افزایش یافت / 30 ساله‌ها پُرجمعیت‌ترین گروه سنی کشور

 
با اولویت قرار گرفتن منابع تامین خوراک به ویژه فاز های در دست ساخت پارس جنوبی عملا مشکلات تامین خوراک صنعت پتروشیمی مرتفع شده و این موضوع سبب افزایش قدرت کشور و ایجاد ارزش افزوده بالاتر می شود.


 
رضیان گفت:کمک به حوزه تولید در واقع کمک به قشر جوان برای ایجاد اشتغال است و دولت مجلس موظفند تمام قوای خود را در این راستا بکار ببندند.


 
انارکی گفت: قرار بود ۱۳ دستگاه ایکس ری خریداری شود، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و تجهیزات لازم تهیه نشده است.



 
یکی از ثمرات توسعه فضای مجازی در عصر حاضر به تسهیل و تسریع روند عرضه و تقاضا و ارائه محصولات و اقلام تولیدی به جامعه مصرف کننده معطوف می شود،با همه این اوصاف،در برخی از اصناف و اقشار، مقاومت هایی در برابر استفاده از فضای مجازی وجود دارد که قطعاً با تجدید نظر ذهنی و اتکای مضاعف به استفاده از این فناوری ها،گشایش هر چه بیشتری در این فرآیند حاصل خواهد شد.



 
معاون کنترل سازمان حفظظ نباتات گفت:در نیمه اول سال ۹۴، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ فروشگاه غیر مجاز سموم در کشور وجود داشت که با همکاری دستگاه‌های مختلف تا پایان سال ۹۵ به کمتر از ۴۰۰ مورد رسید.



 
به گفته بسیاری از مشاوران املاک قیمت خرید مسکن تا یک ماه آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، مستأجران نیز از دایرۀ گرانی عقب نمانده و شاهد افزایش ۱۰ درصدی اجاره تا تیر ماه خواهند بود.


 
نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۵ معادل ۹.۸ درصد است.  
 

 

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار