بیانیه شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران:

سینماگران خواستار صنعتی شدن سینما شدند

در بیانیه شورای راهبردی آمده است‌: از رئیس‌جمهور منتخب و هیأت محترم وزیران می‌خواهیم که با مصوبه قانونی شدن سینما به عنوان صنعت، به رونق و تأثیرگذاری سینما بیفزایند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به شرایط بد سینما و فیلم‌هایی که بر اساس سیاست‌‌های غلط سازمان سینمایی باعث کم رونقی سینما نسبت به سال گذشته شده است، شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران بیانیه‌ای را با عنوان صنعت سینما منتشر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است: 

بیانیه هفتم صنعت سینما

تقاضای صنعتی شدن سینما، چند دفعه باید گفته و شنیده شود! چند بار سینماگران باید بر ضرورت این امر حیاتی اصرار بورزند! با چه مایه از پی‌گیری و سماجت و تا کی؟ چند سال این نیاز سینما لایق بی‌توجهی است؟! استدلال‌ها آورده و آمار و ارقام گفته شده و امروز صنعت سینما، مطالبه‌ای حقیقی و عام است. چه خوش باشد که در این دوره تازه، سرانجام نوبت تحقق این بزرگترین آرزوی سینماگران فرا رسد.

از رئیس‌جمهور منتخب و هیئت محترم وزیران می‌خواهیم که با مصوبه قانونی شدن سینما به عنوان صنعت، به رونق و تأثیرگذاری سینما بیفزایند. خطرات و چالش‌های اقتصادی آن را با پشتیبانی بانک‌ها و بیمه، به حداقل رسانده و با شکوفایی سینما به جذب سرمایه و ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم کمک کنند؛ و سرانجام مدیران سینمایی را به مدد ساختار صنعتی و علمی سینما از دور باطل اداره هیئتی این هنرـ صنعت پیچیده، وارهانند.

زمان، بی‌پروای ما می‌گذرد. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند. بگذارید دولت سینما، پاینده باشد.

شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار