وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به این موارد می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظام سلامت سالانه ۹ میلیون بار بستری را پاسخگو است، ابهام در بیمه تعرفه‌های پرستاری، رسانه ها نباید مطالبات مردم را رها كنند، اجرای طرح بسته های رنگی برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در کشور، توزیع شیر غنی شده در استان هایی که ناامنی غذایی دارند، کاهش چشمگیر تخلفات بیمارستانی انتظار برای حمایت ویژه مجلس و دولت از تحقق تجمیع منابع بیمه ها از جمله عناوین برخی اخبار وزارت بهداشت در هفته گذشته بوده‌اند.

نظام سلامت سالانه ۹ میلیون بار بستری را پاسخگو است

ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد: نظام بهداشتی درمانی کشور متشکل از ۴۴۰ هزار نفر پرسنل برای تمامی ملت شریف ایران در هر نقطه ای با هر ملیتی و مذهبی مشغول خدمت رسانی است و این سیستم سالانه ۹ میلیون بار بستری و ۸۲۰ میلیون بار مراجعه سرپایی را پاسخگوست.

ابهام در بیمه تعرفه‌های پرستاری

محمد میرزابیگى معاون پرستارى وزارت بهداشت گفت: با اشاره به تعداد مراکز مراقبت پرستارى در منزل تصریح کرد: این مراکز نیاز بزرگی از مردم را برطرف می‌کند اگر قرار باشد به ازای هر پنجاه هزار نفر یک مرکز سلامت جامعه داشته باشیم، به یک هزار و ۸۰۰ مرکز نیاز داریم و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ مورد از آنها ساخته شده است.

وی افزود: بیماران مزمن در صف انتظار بیمارستان‌ها که نیاز به مراقبت داشته باشند یا برخى علاقه خود ترجیح می‌دهند که در منزل بستری شوند میتوانند از این مراقبت‌ها استفاده کنند، بیماران صعب العلاج و سالمندان، سرطانى‌ها به کمک پرستارى جامعه نگر راه ورود به این نوع خدمات باز شد.

 

رسانه ها نباید مطالبات مردم را رها كنند

سيد حسن هاشمى وزير بهداشت گفت: كارهاى بزرگى در حوزه سلامت با لطف خدا انجام شد و اگر با همين آهنگ ادامه پیدا کند، مى شود گفت كه نظام سلامت كارآمدى براى مردم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مردم هنوز هم در حوزه سلامت مشکلاتی دارند اما این مشکلات کاهش پیدا کرده است، افزود: از پیگیری مطالبات مردم در همه حوزه ها به ویژه حوزه سلامت توسط رسانه ها، تشکر می کنم و اعتقاد دارم، خدا به دلیل بخشنده و کریم بودن، ملت ما را رها نمی کند.

 

اجرای طرح بسته های رنگی برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در کشور

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: طرح مقابله با عوامل ریسک و خطر پذیر به صورت پایلوت در چهار استان اجرا شده است که در آن عوامل خطرزای بیماری‌های غیر واگیر که عمدتا دیابت، فشار خون، بیماری‌های تنفسی و سرطان بوده بررسی‌های کاملی در مورد این بیماری‌ها انجام و نتایج خوبی حاصل شده است.

وی عنوان کرد: این طرح که با همکاری سازمان بهداشت جهانی است به تدریج در استان‌های دیگر نیز اجرا می‌شود و یکی از طرح‌های موفق در حوزه بهداشت و درمان به حساب می آید.
 

توزیع شیر غنی شده در استان هایی که ناامنی غذایی دارند

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به مصوبه‌ توزیع شیر مدارس در شورای عالی سلامت و امنیت موادغذایی اظهار کرد: مصوبه‌ای بنابر پیشنهاد 2 وزارتخانه بهداشت، درمان آموزش پزشکی و آموزش و پرورش در شورای عالی سلامت امنیت غذایی به دلیل آنکه توزیع شیر مدارس در دولت قبلی متوقف شده یا به حداقل رسیده بود، به تصویب رسید.
 
وی سه هدف مهم برای تصویب مصوبه توزیع شیر در مدارس عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف مهم ما فرهنگ سازی است تا مردم به مصرف شیر عادت کنند، زیرا سرانه مصرف شیر در کشور ما پایین است، هدف دوم ما این است، مردمی که مشکل تغذیه‌ای دارند به خصوص در استان‌های که نامنی غذایی داریم کودکان حداقل یک وعده شیر مصرف کنند.
 

کاهش چشمگیر تخلفات بیمارستانی

ایرج حریرچی قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به خودمراقبتی وزارت بهداشت و نظارت بر بیمارستان‌ها اظهار کرد: وزارت بهداشت در بحث خودمراقبتی همیشه پیشگام بوده و نظارت دقیقی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی سراسر کشور دارد که در این راستا اقدامات موثری مربوط به نظارت بر کار ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی انجام می‌شود. 

 وی عنوان کرد: بر اساس ضوابط مسئولین فنی مشکلات مربوط به تخلفات بیمارستانی را رسیدگی می‌کند و وزیر بهداشت اقدامات خوبی را در زمینه پیشگیری از تخلفات انجام می‌دهد. 
 
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات شرکت های تجهیزات پزشکی و دارویی مطالبات و معوقات طولانی است که بیمارستانها از بیمه ها دارند.
 
وی افزود: انتظار می رود که وضعیت پیش آمده هرچه زودتر درست شود، زیرا هم اکنون این چرخه معیوب است و آسیب های زیادی را به اقتصاد حوزه سلامت اعم از دارو، تجهیزات پزشکی و ارائه کنندگان خدمت به مردم رسانده از سوی دیگر این مسائل ما را نیز در ارائه خدمات، بیشتر از سایر حوزه ها خسته کرده است. 
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار