کمیته امداد در هفته‌ای که گذشت؛

ثبت نام ۲۷۰ هزار حامی در طرح محسنین/ استقرار بیش از ۴۵ هزار پایگاه ثابت جمع‌آوری زکات فطریه در استان‌ها

مهم ترین اخبار کمیته امداد در هفته ای که گذشت را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ثبت نام ۲۷۰ هزار حامی در طرح محسنین، جمع آوری بیش از ۳۸ میلیارد تومان کفاره در سال گذشته و استقرار بیش از ۴۵ هزار پایگاه ثابت جمع آوری زکات فطریه در استان ها از مهم ترین اخبار و رویدادهای کمیته امداد در هفته ای که گذشت بود.

*ثبت نام ۲۷۰ هزار حامی در طرح محسنین

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: نیاز ما برای تحت پوشش قرار دادن فرزندان محسنین تعداد ۱۹۳ حامی بود که پس از اجرای برنامه های تلویزیونی برای گسترش فرهنگ اکرام ایتام تعداد ۴۵۵ هزار نفر توسط پیامک برای طرح محسنین اقدام کردند که از این تعداد ثبت نام ۲۷۰ هزار نفر قطعی شده اند.

وی ادامه داد: با این تعداد ثبت نام شده در طرح محسنین، همه فرزندان محسنین دارای حامی شده‌اند و با ادامه این روند به سمت ایجاد دو حامی برای هر یک از این افراد پیش می رویم.

*جمع آوری بیش از ۳۸ میلیارد تومان فطریه و کفاره در سال ۹۵

علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان حاصل از مجموع درآمد فطریه و کفاره بوده است.

وی تصریح کرد: مردم برای پرداخت فطریه خود تنها به صندوق هایی مراجعه کنند که دارای آرم شورای زکات باشد و صندوق های فاقد این آرم توسط پلیس امنیت در سطح استان ها به عنوان سد معبر جمع آوری می شوند.

*استقرار بیش از ۴۵ هزار پایگاه ثابت جمع آوری زکات فطریه در استان ها

نجف علی انتظاری مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: تعداد ۴۵ هزار و ۴۲ پایگاه ثابت و ۸ هزار ۳۷۹ پایگاه سیار به منظور جمع آوری فطریه همچنین ۳ میلیون و ۵۸۶ هزار پاکت جمع آوری زکات نیز در سطح استان ها در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مصرف فطریه برای کمک به نیازمندان توصیه شده است بنابراین جمع آوری فطریه یکی از مهم ترین اقدامات کمیته امداد به شمار می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار