شیراز؛

تعطیلی بیش از ۴۰ قصابی در شیراز

۴۱ واحد قصابی متخلف در شیراز پلمپ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر عبدالرضا وفا رئیس دامپزشکی شهرستان شیراز گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۴۱ واحد قصابی متخلف در شیراز پلمپ شده است.

وی بیان کرد: در ادامه نظارت‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری دامی و مشترک بین انسان و دام، بخصوص بیماری تب کریمه کنگو ۲ هزار و ۷۳۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان شیراز انجام شده است.

دکتر وفا ادامه داد: در این رابطه ۳ هزار و ۱۲۶ کیلوگرم انواع گوشت فاسد از واحد‌های عرضه سطح شهر کشف و معدوم شده، که در این خصوص ۴۱ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی با هماهنگی مراجع مرتبط پلمپ شده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان شیراز با بیان اینکه ۳۲ پرونده متخلفان بهداشتی به دادسرا و تعزیرات حکومتی فارس تحویل داده شد، افزود: در ۳ ماهه نخست امسال نظارت بهداشتی بر عملیات کشتار بهداشتی ۷۲ هزار و ۱۷۶ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام صور انجام شده است.

وی اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی برای قصابان و در کشتارگاه دام فارس و زرقان برگزار و بروشور‌های آموزشی تب کریمه کنگو در نماز جمعه و روستا‌های این شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان شیراز اظهار کرد: گوشت دام ذبح شده باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

وی از شهروندان خواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را به شماره ۳۲۲۳۳۰۷۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ن

تعطیلی 41 قصابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار