اردبیل؛

بهره مندی تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان اردبیل از نعمت برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان اردبیل از نعمت برق بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: استان اردبیل در تامین برق بخش روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، به طوری که در حال حاضر در استان اردبیل روستای بالای 10 خانوار بدون برق نداریم و در 6 شهرستان استان نیز اصلا آبادی بدون برق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 300 روز آفتابی در طول سال در کشور ایران وجود دارد که بالاتر از میانگین جهانی است، گفت: بطوریکه می توان با فرهنگ سازی در بین مردم 70 درصد انرژی مورد نیاز کشور را طریق انرژی خورشید تامین کرد.

مدیر عامل شرکت برق استان اردبیل دوران سوخت های فسیلی به پایان رسیده و باید استفاده از انرژی های پاک را فرهنگ سازی کنیم، خاطرنشان کرد: مقرون به صرفه بودن استفاده از انرژی خورشیدی و رایگان بودن منبع عظیم خدادادی خورشید و پاک بودن این انرژی را از عوامل استفاده این انرژی بیان کرد.

به گفته علیزاده نهادهای دولتی موظف هستند طی 2 سال 20 درصد از انرژی خود را از محل انرژی پاک و خورشیدی تامین کنند که در صورت عدم تمکین 20 درصد از برق مصرفی ادارات با گران ترین نرخ محاسبه خواهد شد چرا که این یک تکلیف است.

وی با بیان اینکه انرژی خورشیدی چمدانی به ۲۹۷ خانوار عشایر در استان اردبیل واگذار شده است، خاطرنشان کرد: تنها ۱۵ درصد مبلغ تمام شده این انرژی‌های چمدانی از عشایر استان اخذ شده است.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون بیش از 150 مگاوات انرژی خورشیدی در کشور نصب شده است، یادآور شد: دولت برای توسعه آن بحث‌های تشویقی از جمله خرید تضمینی از مشتریان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به مدت 20 سال تدارک دیده است.

وی افزود: در حال حاضر 4 پاسگاه مرزی از برق حاصل از این انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند و انرژی خورشیدی چمدانی نیز به 290 خانوار عشایر در سطح استان اردبیل واگذار شده است.

 

انتهای پیام/ح

نصب 150 مگاوات انرژی خورشیدی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.