آقاجانی خبرداد:

انتخابات نظام پزشکی با همکاری دستگاه های امنیتی انجام می شود

رئیس ستاد مرکزی اجرایی انتخابات نظام پزشکی به تشریح روند اجرا هفتمین انتخابات نظام پزشکی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس ستاد مرکزی اجرایی انتخابات نظام پزشکی در همایش اعضای کمیته های اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی  اظهارکرد: انتخابات نظام پزشکی این دوره 30 تیر برگزار می شود و ز ۱۹ تیر، زمان شروع تبلیغات داوطلبان تایید صلاحیت شده به مدت ۱۰ روز با رعایت ضوابط و مقررات قانونی حق تبلیغ دارند و نتایج رسمی انتخابات تا ۳۱ تیر اعلام می شود.

وی ادامه داد: تعداد کل داوطلبان صلاحیت شده در این دوره ۵ هزار و ۱۷۶ نفر است که نسب به دوره قبل حدود ۹ درصد تایید صلاحیت ها افزایش پیدا کرده است.

آقاجانی به تعداد کاندیدای انتخابات به تفکیک رشته اشاره کرد و گفت: پزشکان ۳ هزار و ۲۳۱، داندانپزشک ۴۶۳، داروساز ۴۳۶، گروه علوم آزمایشگاه ۱۷۹ نفر، ماماها ۴۲۸ نفر و لیسانسیه های پروانه دار ۴۳۹ تایید صلاحیت شده اند که ۷۴.۷ درصد مرد و ۲۵.۳ درصد زن هستند 

رئیس ستاد مرکزی اجرایی انتخابات نظام پزشکی با بیان اینکه در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی رای گیری برای نخستین بار به صورت الکترونیکی در کشور برگزار می شود، گفت: انتخابات الکترونیکی از اتلاف وقت و هزینه بیش از ۲۰۰ هزار سفر شهری و بین شهری جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: اعضای نظام پزشکی در روز انتخابات، پس از دریافت کد رمز از سامانه ۲۰۰۰۱۹۰ می توانند رای خود را ثبت کنند.

آقاجانی افزود: اعضای نظام پزشکی برای شرکت در انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی باید از طریق تلفن همراه شخصی خود، کد ۱۲ رقمی موردنظر را دریافت کرده و با استفاده از آن کد در سامانه انتخابات به آدرس entekhabat.behdasht.gov.ir رای خود را ثبت کنند.

رئیس ستاد مرکزی اجرایی انتخابات نظام پزشکیعنوان کرد: اعضای نظام پزشکی برای دریافت کد رمز حتما از شماره های تلفن همراهی استفاده کنند که یا در سامانه نظام پزشکی ثبت شده و یا مالکیت آن به نام خودشان است.

آقاجانی درخصوص نحوه مشارکت دستیاران و رزیدنت ها در انتخابات نظام پزشکی که اطلاعات آن ها درسامانه انتخابات نبوده، اظهار کرد: دستیاران می‌توانند در محل تحصیل خود یا جایی که قبلا در ان مشغول به کار بودند و پروانه مطب داشتند، در انتخابات شرکت کنند همچنین کسانی که کد ملی خود را در سامانه الکترونیک به درستی وارد نکرده‌اند یا محل اشتغال خود را هنوز اصلاح نکرده‌اند، در روز رای‌گیری می‌توانند در حوزه انتخابیه با ارائه مدرک اشتغال و تایید آن از طرف مسئولان صندوق شرکت کنند.

آقاجانی تاکید کرد: شرکت در انتخابات هفتمین دوره نظام پزشکی فقط مربوط به اعضای سازمان نظام پزشکی در ایران است و برای امنیت آن نیز تمهیدات دقیقی اندیشیده شده و از سازمان های امنیتی کشور کمک گرفتیم و محرمانه بودن آرا کاملا حفظ می‌شود تا انتخاباتی سالم و دقیق داشته باشیم.

انتهای پیام/

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار