اردبیل؛

کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های استان اردبیل

با اجرای طرح تحول سلامت میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد گفت: کاهش میزان پرداختی بیماران بستری از جمله طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان بود که قبل از این طرح 33 درصد صورتحساب بیمارستان را بیمار بستری پرداخت می کرد و با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه بستری بیماران به 7 و نیم درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین میزان مراجعه بیماران به اورژانس بیمارستان های استان به میزان 20/49 درصد و بیمارهای بستری در بیمارستان های علوم پزشکی 13/02 درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به ترویج زایمان طبیعی در استان اشاره کرد و گفت: از اجرای طرح تحول تا پایان سال گذشته 32 هزار و 797 زایمان طبیعی در استان انجام گرفته و 12 درصد سزارین در بیمارستان های تابعه دانشگاه کاهش یافته است.

اخوان اکبری گفت: به منظور ارائه خدمات بیشتر درمانی و افزایش دسترسی مردم در اقصی نقاط استان و مناطق دور افتاده 75 پزشک متخصص با در نظر گرفتن پرداختی های تشویقی به صورت ماندگاری در این مناطق کمتر توسعه یافته و محروم انجام وظیفه می نمایند.

وی گفت: همچنین در هفته دولت سال جاری داروخانه دانشگاه داروسازی، مرکز ناباروری دانشگاه مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه، مرکز تحقیقات و بلوک زایمان بیمارستان علوی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در صورت هر گونه شکایت از پزشکان عمومی و متخصص مردم می توانند با سامانه 1690 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/ح

کاهش 12 درصدی عمل سزارین در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار