اکبرزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت از انتخاب افراد توانمندتر در جناح‌های سیاسی غیر همسو دریغ نکند

قائم مقام ستاد روحانی در گیلان بر ضرورت اجتناب از نگاه جناحی در انتخاب افراد کابینه دوازدهم تأکید کرد.

برای پست‌هایی مثل وزارت کار و صنعت نیازی به همسویی سیاسی نیست/ دولت از انتخاب افراد توانمندتر در جناح‌های سیاسی غیرهمسو دریغ نکندسروش اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به سهم‌خواهی‌های جناح‌های سیاسی از دولت برای حضور در کابینه، گفت: انتخاب جناحی افراد کابینه زمانی مشکل آفرین است که ما بخواهیم یک نیروی هم حزبی و هم سوی سیاسی را به هر قیمتی بر سر کار بیاوریم.

قائم مقام ستاد روحانی در استان گیلان با بیان اینکه در بعضی پست‌ها مانند فرمانداری‌ها نمی‌توان افراد غیر همسوی سیاسی را انتخاب کرد، اظهار داشت: ولی دیگر در مواردی مانند وزیر صنعت، وزیر رفاه، وزیر راه یا وزیر کار همسویی سیاسی نقشی ندارد و اگر در جناح‌های غیرهمسو افراد توانمندتری هستند حتما باید آنها را انتخاب کرد تا پیشرفت کشور را با سرعت و کیفیت بیشتری رقم بزنند.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: اگرچه هر رئیس جمهوری که به روی کار می‌‌آید افراد کابینه را از جریانات سیاسی نزدیک خود انتخاب می‌کند اما انتظار ما عملکرد فراجناحی است.

عضو پیشین شورای مرکزی حزب اعتماد ملی پاکدستی را یکی از اصلی‌ترین معیارها برای انتخاب افراد کابینه عنوان و تأکید کرد:‌ این اصل باید در هر جناحی اعم از چپ یا راست مورد توجه قرار بگیرد، اما متأسفانه ارتباطات جناحی سبب می‌شود اگر کسی پاکدست نبود بعضا به سبب همسویی سیاسی در مسند باقی بماند.

پاکدستی برای تعیین اعضای کابینه دوازدهم باید در اولویت باشد

اکبرزاده تأکید کرد: پاکدستی باید در اولویت باشد و هر جناحی که بر سر قدرت است در مواجه با دست کجی نباید ملاحظات سیاسی کند و باید فرد خاطی را کنار بزند.

این فعال اصلاح‌طلب برخورداری از توانمندی جسمانی را یکی دیگر از شرایط مهم برای افراد کابینه برشمرد و تأکید کرد: افرادی که برای پست‌های مدیریتی و یا کابینه انتخاب می‌شوند، حتما باید دارای توانمندی جسمی باشند تا بتوانند از عهده کارهای پرتحرک و طولانی برآیند.

وی توجه به کارنامه مدیریتی افراد را ضروری عنوان و تأکید کرد: متأسفانه در کشور ما همواره عده‌ای خاص در یک حلقه مدیریتی تا ابد باقی می‌مانند که این مانع چرخش نخبگان می‌شود و کاری غلط است.

اکبرزاده اظهار داشت: اگر به چرخش نخبگان اعتقاد داریم دیگر لزومی ندارد فردی که سابقه مدیریتی موفقی ندارد مجددا مدیر یک بخش یا سازمانی کنیم که حتی در بعضی موارد با فعالیت آن شخص در سازمان قبلی ارتباطی هم ندارد.

وی تصریح کرد: بنابراین هر کسی که توانمندی جسمانی مفید داشته باشد تا بتواند تجربه مدیریتی موفقی را به نمایش بگذارد باید در خدمت انقلاب و نظام قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار