رضایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کابینه دوازدهم باید کابینه‌ای منسجم و کارآمد باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در انتخاب کابینه، توانمندی و کارآمدی مهمتر از میانگین سنی و گرایش سیاسی افراد است.

کابینه دوازدهم باید کابینه‌ای منسجم و کارآمد باشدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون الزامات کابینه دوازدهم اظهار داشت: ما امروز به یک کابینه کارآمد که قدرت تصمیم‌گیری و شجاعت در مقابله با مشکلات را داشته باشد، نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه عدم انسجام و ضعف تصمیم‌گیری در دولت یازدهم بسیار مشهود بود، ادامه داد: کابینه دوازدهم در وهله اول باید منسجم باشد و وزرا نباید جزیره‌ای عمل کنند و یکدیگر را با عملکرد خود نقض کنند.

نماینده مردم خمین با تاکید بر اینکه کارآمدی مهمترین مسئله‌ای است که باید در انتخاب وزرا لحاظ شود، اظهار داشت: میانگین سنی و گرایش سیاسی افراد در برابر توانایی و کارآمدی آنان ملاک‌های مهمی نیست.

رضایی با بیان اینکه انتخاب تیمی منسجم برای دولت مهمتر از تعیین رده سنی آنان است، تصریح کرد: بسیاری از افراد معتقدند که باید در دولت جوانگرایی صورت گیرد در حالی که انتصاب یک جوان بی‌تجربه در کابینه خسارت‌های بسیار زیادی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از افراد و احزابی که به دنبال سهم خواهی از دولت هستند، گفت: یکی از نقاط قوت رئیس جمهور این است که اهل باج دادن به کسی نیست و در مقابل این سهم‌خواهی‌ها قطعا ایستادگی خواهد کرد.

وی افزود: کابینه جایگاهی شخصی و مختص به رئیس جمهور نیست که بخواهد آن را به حزب، باند، گروه و دار و دسته خاصی ببخشد.

انتهای پیام/

شاخص های انتخاب کابینه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار