مولاوردی مطرح کرد؛

افزایش مرخصی زایمان در گرو تأیید نهایی سازمان برنامه و بودجه

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه در جهت افزایش مرخصی زایمان زنان انجام شده است.

افزایش مرخصی زایمان در گرو تأیید نهایی سازمان برنامه و بودجهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین جمعیت هلال احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در هر دو نهاد هلال احمر و زنان وجود دارد می‌توان از ظرفیت‌های بانوان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه 19 تا 20 میلیون زن خانه دار در کشور وجود دارد، ادامه داد: گروه‌های مختلفی از زنان و دختران در  جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند که با امضای این تفاهم نامه به یک هم افزایی خوبی در موضوعاتی از جمله بشر دوستی، مدیریت بحران، تسکین آلام بشری در حوادث غیر مترقبه خواهیم رسید که برای پیشبرد آن برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

مولاوردی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز به کار دولت دوازدهم هستیم سعی داریم با عنوان توانمندسازی زنان در جامعه و با اجرای تعهدات و کارگروه‌های مشترک، برنامه‌های مشخصی را در قالب موافقت نامه اجرایی در حوزه مشارکت زنان انجام دهیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه در جهت افزایش مرخصی زایمان زنان انجام شده است.

مولاوردی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز ملی دختر قرار داریم، امیدواریم از ظرفیت این تفاهم نامه بتوانیم در زمینه توان افزایی بانوان استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه ظرفیت هایی را برای فعالیت بیشتر و توانمند سازی زنان در بخش کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی به اجرا در می آورد و در این راستا کارگروهی به منظور بررسی جزئیات اجرای آن در چهارچوب همکاری های مشترک تشکیل می شود تا از ظرفیت ها استفاده شود.

مولاوردی بیان کرد: همچنین پیشنهادات خوبی را در خصوص آموزش زنان خانه دار و ساماندهی آنان در محلات ارایه کرده ایم که امیدواریم این نظرات بررسی و اجرا شود.

پیگیری ارزش گذاری کار خانگی زنان و بیمه زنان خانه دار در دولت دوازدهم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ارزش گذاری کار خانگی زنان و بیمه زنان خانه‌دار از جمله اقداماتی است که در دولت دوازدهم برای به نتیجه رسیدن پیگیری می‌شود، گفت: با همکاری سازمان هلال‌احمر و معاونت امور زنان در حال جمع‌بندی دو موضوع هستیم تا از ابتدای دولت دوازدهم انجام شود که از جمله  آن ارزش‌گذاری کار خانگی زنان است که توسط پژوهش های انجام شده تلاش می‌کنیم از یافته های محاسبه شده در ارزش کار خانگی زنان و آثاری که به دنبال دارد بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: بحث دیگر مربوط به بیمه زنان خانه‌دار است که در دولت‌های متعدد مورد توجه بود اما به نتیجه مناسبی نرسیدیم و در دولت یازدهم این مسأله را در چند قالب پیش‌بینی کردیم و در چارچوب ماده 27 برنامه پنجم توسعه، بیمه زنان خانه‌دار را با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدنظر قرار دادیم که سازمان تأمین اجتماعی آیین‌نامه‌ای را در این زمینه به دولت ابلاغ کرد تا مورد تصویب قرار بگیرد و این لایحه در حال حاضر تصویب شد همچنین در لایحه دوم، بیمه‌های پایه اجتماعی زنان را گنجاندیم که در کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد.

مولاوردی با اشاره به اینکه سومین لایحه مربوط به بیمه تکمیلی بوده که به تصویب هیأت وزیران رسیده است، بیان کرد: زنان در حال حاضر می‌توانند به صورت خویش‌فرما خود را بیمه کنند به این ترتیب پس از 15 سال بازنشسته محسوب می‌شوند.

وی در خصوص اقداماتی که برای زنان سرپرست خانوار انجام شده است، بیان کرد: این موضوع به همراه زنان بهبود یافته یکی از اولویت‌های دولت بود و تلاش کردیم با سازمان‌هایی که در این زمینه وظایفی دارند همکاری شبکه‌ای داشته باشیم که در همین راستا طرحی را به صورت پایلوت در شهرری انجام دادیم و پس از آن این طرح برای 15 استان ارائه شد.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفت در بند «ت» ماده 80 برنامه ششم توسعه توانمندسازی زنان خانوار مورد توجه قرار گرفت و تدوین و اجرای آن نیز به عهده زنان گذاشته شد.

مولاوردی در خصوص مدت زمان مرخصی زایمان، خاطر نشان کرد: این مسأله در یک روند فرسایشی به دیوان عدالت اداری رسید و در جلساتی که برای بررسی موانع اجرایی و اعتباری آن برگزار شد، منتظر نظر نهایی سازمان برنامه و بودجه هستیم اگرچه ما راهکارهای جایگزین را هم دنبال کرده و جلسات متعددی را در این راستا با بخش‌های مختلف برگزار کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
سایت باشگاه خبرنگاران جوان بسیار خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر از خبرهای خوبتان ومفید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
جدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
این تمهیدات و همه مزایا فقط برای کارمندان دولت است و بس
آخرین اخبار