یک ماه آینده؛

بازارچه صنایع دستی در اهواز گشایش می یابد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از گشایش بازارچه صنایع دستی اهواز تا یک ماه آینده در اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خسرو نشان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در بازدید از بازارچه صنایع دستی اهواز و بناهای تاریخی این شهرستان گفت: این بازارچه با 34 غرفه و 2 گالری نمایش در مساحت هزار و 700 متر بنا شده است.

 

وی هدف از ایجاد این بازارچه را تقویت و حمایت از صنایع دستی بومی، ارتقای کیفیت بازاریابی محصولات صنایع دستی و کمک به فروش و بازاریابی صنعتگران عنوان کرد و اذعان داشت: تاکنون عملیات عمرانی بازارچه 92 درصد پیشرفت داشته و تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

 

نشان افزود: پیش از این طراحی داخلی این بازارچه به صورت دیواره‌های کاهگلی بوده که اکنون تغییر داده شده و طراحی جدید با کاربری‌های متفاوتی از جمله گالری نمایش، محل فروش، کارگاه‌های آموزشی و غیره را نیز در آن فراهم کرده‌ایم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان داشت: قرار است محوطه این بازارچه به عنوان باغ موزه صنایع دستی سنتی و تاریخی خوزستان معرفی شود که هنوز برای این بخش اعتباری تخصیص داده نشده است.

 

وی با بیان اینکه با کمک سرمایه گذار بخش خصوصی بازارچه هایی را نیز در شهرهای ماهشهر و شوشتر ایجاد می‌کنیم تصریح کرد: عملیات ساخت بازارچه صنایع دستی اهواز از سال 93 با اختصاص اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز شد.

 

انتهای پیام/گ

 

افتتاح بازارچه صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.