یاسوج؛

مخاطب افزایی رادیو با حضور در فضای مجازی

معاون امور استان های سازمان صدا وسیما در یاسوج گفت: برای پویایی، اثر بخشی و مخاطب افزایی شبکه های رایویی باید بستر رقابت و حضور رادیو در فضای مجازی را فراهم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ دکتر دارابی در آغاز همایش 2 روزه معاونان صدای مراکز استان های صداوسیما که به میزبانی مرکز کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج در حال برگزاری است ،رادیو را همچنان تاثیر گذار ترین رسانه ی همراه مردم در جهان خواند و گفت: حضور شبکه های مجازی پرقدرت گرچه رسالت و نقش رادیو و دیگر رسانه های را تحت تاثیر قرار داده اما برای پویایی اثر بخشی و مخاطب افزایی شبکه های رایویی باید بستر رقابت و حضور رادیو در فضای مجازی را فراهم کرد.

معاون امور استان های سازمان صدا وسیما ،ترویج فرهنگ انقلابی، کار،تلاش، تولید،اشتغال،خودباوری و خود کفایی را رسالت اصلی رادیو خواند و ادامه داد: برای سال آینده که انقلاب وارد سن 40 سالگی میشود برنامه های مهمی در حوزه رادیو تهیه می شود.

وی راه اندازی رایو نما را ابتکاری مهم و تاثیر گذار در رسانه ملی عنوان کرد و افزود: حرفه گرایی،تخصص گرایی، تنوع بخشی ،تعامل دوسویه با مخاطب، رقابت سالم و سازنده ، استفاده مفید و مناسب از شعر و موسیقی، توجه به خورده فرهنگها، عقلانیت و خرد گرایی مخاطب و توجه به حوزه کودکان، جوانان و خانواده از اهداف رادیو است که باید در دستور کار مسئولان و برنامه سازان قرار بگیرد.

دکتر دارابی با بیان اینکه مخاطب محوری عنصری مهم برای ادامه حیات رسانه به خصوص رادیو است اضافه کرد: برای پویایی برنامه های رادیو باید ساعات طلایی مثل تعطیلات و مناسبتهای مختلف را فرصتی مغتنم برای پخش برنامه های اثر گذار و مخاطب پسند قرارداد.

وی ایجاد فضای شادی ،نشاط و امید آفرینی را با استفاده از طنز ،شعر ،موسیقی و نمایش از دیگر وظایف رادیو برشمرد و گفت: سال آینده لیگ مشاعره یا مسابقه بزرگ شعر خوانی در رادیو برگزار می شود.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز استان هم در این همایش با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین نیازمندیهای کهگیلویه وبویراحمد گفت: رادیو تلاش گسترده و اثر گذاری را در جهت معرفی ظرفیت ها و نیازمندیها و انعکاس مطالبات مردم و خدمات برنامه دولت مردان انجام داده است.

افشارنیا افزود: رادیوی شبکه دنا و حوزه فنی صدا و سیمای مرکز استان را از واحدهای فعال در بین دیگر مراکز استانها برشمرد.

مدیرکل صدای استان ها هم در این مراسم گفت: 44 شبکه رادیویی محلی و استانی در استانها فعالیت دارند که با تولید 300 هزار ساعت برنامه نقش مهمی در چرخش اطلاع و آگاهی بخشی به مردم سراسر کشور ایفا می کنند.

کمالی افزود: سند تحول رادیو در حوزه خانواده و همچنین چشم انداز 5 ساله شبکه های رادیویی امسال تدوین می شود.

 

انتهای پیام/ش

85 درصد مردم از برنامه های رادیو رضایت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.