کوربین: گفتگو تنها راهکار توقف خشونت‌ها در ونزوئلا است

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت ما نیازمند آن هستیم که برای توقف خشونت‌ها در ونزوئلا گفتگو کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جرمی کوربین – رهبر سوسیالیست حزب کارگر انگلیس – امروز (دوشنبه) اعلام کرد "ما نیازمند آن هستیم که برای توقف خشونت‌ها در ونزوئلا گفتگو کنیم." با این وجود، کوربین (برخلاف بیشتر رهبران غربی) از محکوم کردن اقدامات نیکولاس مادورو، رییس جمهور قانونی ونزوئلا خودداری کرد. وی در گذشته یکی از حامیان جدی مادورو بود.

این در حالی است که کوربین در انگلیس تحت فشار است تا پس از انتقادات بین المللی کشورهای غربی به رییس جمهور ونزوئلا، موضع خود را در قبال او روشن کند. مادورو یکبار رهبر حزب کارگر انگلیس را "دوست بزرگ ونزوئلا" خوانده بود.

کوربین درباره شرایط ونزوئلا گفت: ما به گفتگو و فرآیندی که به استقلال قوه قضاییه و احترام به حقوق بشر از سوی همه طرف‌ها منجر شود، نیازمندیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات کوربین را محکوم می‌کند، گفت: چیزی که من آن را محکوم می‌کنم خشونتی است که از سوی هر جریان و جناحی در این حادثه رخ دهد. خشونت نمی‌تواند راهکار این موضوع باشد.

رهبر حزب کارگر در سال 2013 درباره هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا گفته بود: وی الهام‌بخش همه ما در مبارزه با سیاست‌ ریاضت اقتصادی و نئولیبرالی است. آمریکا به صورت آشکار با مداخله در این کشور، می کوشد این کشور نفت خیز را ناآرام کند.

تاکنون نزدیک به 120 نفر در اعتراضات چهار ماهه در ونزوئلا کشته شده‌‌اند و مادورو با فشار کشورهای غربی برای لغو کردن مجلس موسسان که به تازگی تاسیس شده است، رو به روست.

انتهای پیام/

کوربین از محکوم کردن اقدامات مادورو خودداری کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار