اردبیل؛

ناباروری در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: ناباروری در استان اردبیل ۲درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اوجی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در نشست خبری جهاددانشگاهی که به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی استان اردبیل برگزارشده بود گفت : در پزشکی هر زوجی که 6 ماه تا یک سال بعد از ازدواجشان صاحب فرزند نشوند ناباور محسوب می شوند و در اردبیل از هر  ۵ زوج یک زوج نابارور هستند .

وی افزود: جهاددانشگاهی نهادی در بطن دانشگاه و در خدمت مردم و دستگاه های اجرایی است که در استان اردبیل سال ۱۳۸۰راه اندازی شده است .

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به آمار آزمایشگاه ژنتیک گفت: در سال ۹۵ از ۲۹۵مورد IUI حدود ۱۲درصد موافقیت داشته است و همچنین تعداد بیماران آنالیز شده سال ۹۵ در آزمایشگاه هما ۴۸۱ نفر بود که در سال ۹۶ تا به اکنون تعداد بیماران ۲۱۲نفر بوده است.

اوجی به حوزه آموزش پژوهش در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در حوزه  آموزش با دو آموزش کوتاه مدت و بلند مدت در خدمت استان هستیم که ۴ هزار نفر در سال ۹۵ آموزشی کارکنان و بیش از هزار و ۱۰۰نفر آموزش تخصصی به صورت فراگیر عمومی داشته ایم .

وی بیان کرد: در حوزه پژوهش هم در ۳مسیر تحقیقاتی تحت عنوان پزشکی، کشاورزی و گردشگری متمرکز، شده ایم و در راستای حل مشکلات استان تلاش می کنیم .

در پایان به مناسبت روز خبرنگار از اصحاب قلم بااهدای لوح قدردانی شد .

 

انتهای پیام/ح

ناباروری در اردبیل 2 درصد بالاتر از میانگین کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.